Artykuł sponsorowany

Automatyczne skrzynie biegów. Skąd wynikają problemy z ich właściwym funkcjonowaniem?

Automatyczne skrzynie biegów. Skąd wynikają problemy z ich właściwym funkcjonowaniem?
Samochody wyposażone w automatyczne skrzynie biegów z roku na rok cieszą się rosnącą popularnością. Układ ten gwarantuje kierowcy najwyższy możliwy komfort jazdy oraz odciąża go z konieczności wykonywania samodzielnej zmiany przełożeń. I choć nowoczesne automaty charakteryzują się bardzo dobrymi parametrami wytrzymałościowymi, to awarie wciąż się zdarzają. Co zatem przyczynia się do takiego stanu rzeczy i w jaki sposób poradzić sobie z ewentualną usterką?

Jakie są newralgiczne strony skrzyń automatycznych?


Współcześnie można spotkać się przede wszystkim z 2 rodzajami skrzyń automatycznych stosowanych w samochodach osobowych. Mowa tutaj oczywiście o nieco starszych układach hydraulicznych oraz o nowocześniejszej technologii dwusprzęgłowej. W obu przypadkach właściciele pojazdów zdecydowanie najczęściej donoszą o pojawiających się problemach z mechatroniką. Co jednak kryje się pod tym dość szerokim pojęciem? Należy je rozumieć jako szereg układów hydrauliczno-elektrycznych, do których w pierwszej kolejności zaliczają się m.in. zawory, siłowniki, popychacze czy moduły sterujące.

Ponadto dość często zdarzają się kłopoty z poprawnym funkcjonowaniem pomp wysokiego ciśnienia oraz z samym uszczelnieniem. Największy problem w przypadku skrzyń automatycznych polega na tym, że ewentualna usterka tychże elementów, wiąże się z koniecznością ich wymiany na nowe. Główną przyczyną pojawienia się różnego rodzaju niedogodności jest bagatelizowanie kwestii wymiany oleju w skrzyni. Specjaliści z branży są absolutnie zgodni co do tego, że proces ten powinien się odbywać co około 60 000 km dla skrzyń dwusprzęgłowych oraz co 90 000 km dla skrzyń konwencjonalnych. Co jeszcze warto wiedzieć?

Jak poradzić sobie z awarią?


To właśnie na przykładzie automatycznych skrzyń biegów najbardziej widać, jak przydatna można okazać się rzetelna diagnostyka komputerowa. Niemniej jednak nie wystarczy tutaj opierać się jedynie na wstępnych odczytach błędów wykazywanych przez moduł skrzyni. Aby dojść do źródła problemu i poprawnie go zdefiniować, kluczowa staje się interpretacja danych pomiarowych elementów wykonawczych. Dzięki użyciu dedykowanego sprzętu można łatwo i spranie porównać czasy otwarcia elektrozaworów, wartość występującego ciśnienia czy też ubytki ciśnień, stopień sprężania, a także napięcia na poszczególnych układach.

Dlatego też w przypadku dostrzeżenia pierwszych objawów wadliwego działania skrzyni, należy jak najszybciej udać się do doświadczonego mechanika. Specjaliści z warsztatu Euromot gwarantują klientom indywidualne podejście do każdego z przypadków oraz atrakcyjne warunki cenowe. Szybka kontrola w rekomendowanym serwisie może wydać się tym istotniejsza, im bardziej kierowcy uświadomią sobie fakt, że ewentualna konieczność zakupu nowej skrzyni to wydatek od kilkunastu do nawet kilkudziesięciu tysięcy złotych.

Opracowanie:
Chocznia, Kościuszki 182
tel. 33 873 05 88
Oceń artykuł (1)
1.0
Komentarze
Dodaj komentarz