Artykuł sponsorowany

AJM Auto – profesjonalna regeneracja tylnych belek oraz zacisków hamulcowych

AJM Auto – profesjonalna regeneracja tylnych belek oraz zacisków hamulcowych

Jeśli jesteś fanem motoryzacji, na pewno wiesz, do czego służy jarzmo zacisku hamulcowego. Uważasz, że regeneracja zacisków hamulcowych oraz belki osi tylnej jest możliwa? A może trzeba kupić zupełnie nowe komponenty? Gdzie najlepiej nabyć zaciski hamulcowe elektryczne albo obudowę zacisku hamulcowego? Na te oraz inne pytania odpowiadają eksperci z firmy AJM Auto z Grabowa Szlacheckiego w województwie lubelskim.

Działanie zacisków hamulcowych tylnych i przednich

W przeważającej części samochodów osobowych zamontowane są hamulce tarczowe. W połączeniu z zaciskiem (przytwierdzonym na stałe do zwrotnicy koła) tworzą one układ hamulcowy, którego część bierną stanowią klocki. Obracająca się wraz z kołem tarcza jest przymocowana na sztywno do piasty. Naciśnięcie przez kierowcę pedału hamulca powoduje wysunięcie się tłoczka i dopychanie klocków do tarczy. Umieszczone w zacisku klocki hamulcowe dociskają do tarczy po obydwu stronach, a w wyniku tarcia koła pojazdu się zatrzymują.

Do mocowania klocków oraz zacisku we właściwej pozycji względem siebie służy jarzmo zacisku hamulcowego, które ponadto pozwala klockom na szybką aktywację podczas procesu hamowania. Regeneracja zacisków hamulcowych, polegająca na rozebraniu zacisków na mniejsze elementy i dokładnym ich wyczyszczeniem metodą ultradźwiękową lub za pomocą specjalistycznych, ręcznych, jest tańszym, a przy tym równie skutecznym sposobem co ich wymiana, pod warunkiem jednak, że zostanie przeprowadzona poprawnie.

– tłumaczy ekspert z firmy AJM Auto.

Postaw na regenerację

Belka tylna, czyli nośna, stanowi w samochodach element zawieszenia i łączy obydwa koła. Cała konstrukcja jest prosta i kompaktowa. Do poprzecznicy, czyli rury nośnej, prasowane są trawersy (wąsy mocujące, których zadaniem jest amortyzowanie układu i skuteczna ochrona nadwozia przed obijaniem się belki o karoserię) oraz czopy kół i wahacze, zamontowane do łożysk igiełkowych i łączące się za pomocą drążków skrętnych, pełniących funkcję sprężyn.

Korozja wewnętrzna belki tylnej następuje zazwyczaj po przejechaniu przez auto 50 tysięcy kilometrów. Po tym przebiegu należy wymienić uszczelki i przyjrzeć się zawieszeniu. W przypadku, kiedy uszkodzona belka nadaje się do regeneracji, wymienia się jedynie uszkodzone podzespoły: czopy, łożyska igiełkowe i uszczelniacze, tuleje metalowo-gumowych czy wahacze. W ramach skutecznego zabezpieczenia układu zawieszenia przed korozją warto także piaskować i pomalować belki.

– radzi ekspert z firmy AJM Auto, zajmującej się nie tylko skuteczną regeneracją tylnych belek, ale również sprzedażą zacisków hamulcowych elektrycznych, alternatorów, rozruszników i wielu innych autoczęści.

Opracowanie:
Grabów Szlachecki 51
tel. 667 263 849
Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz