Materiał Partnera

5 objawów uszkodzonego zawieszenia w samochodzie

5 objawów uszkodzonego zawieszenia w samochodzie

Zawieszenie jest niezwykle istotnym układem każdego auta. Zapewnia nie tylko płynne prowadzenie, ale także poprawia nasze bezpieczeństwo. To od jego stanu zależy precyzja wykonywanych na drodze manewrów, jak i skuteczność hamowania. Nic więc dziwnego, że nie można bagatelizować nawet najmniejszych problemów związanych z tym podzespołem. Poniżej przedstawiamy typowe objawy, które mogą świadczyć o problemach z zawieszeniem samochodu.

Trudności z kierowaniem

Kłopoty z precyzyjnym kierowaniem nawet przy niskich prędkościach wbrew pozorom mogą być również związane z awarią zawieszenia, a dokładnie sworzni wahaczy. Samochód wówczas ciągnie w jedną stronę, a do tego dochodzi jeszcze charakterystyczne stukanie podczas jazdy na nierównej drodze. Bardzo podobne objawy daje też usterka drążka kierowniczego, która również spowodowana jest kiepskim stanem nawierzchni w Polsce.

Stukanie na nierównościach i szumienie

Postukiwanie, szczególnie podczas wolnej jazdy na nierównej drodze często spowodowane jest uszkodzeniem łącznikiem stabilizatora. Elementy te odgrywają duże znaczenie w jeździe po łukach, ponieważ minimalizują powstawanie przechyłów karoserii. Mają więc duży wpływ na bezpieczeństwo poruszania się na zakrętach.

Odgłos szumu, który nasila się przy pokonywaniu zakrętów, związany jest z zużyciem łożysk. Odpowiadają one za redukcję oporów toczenia się kół, więc nic dziwnego, że z czasem się wyeksploatują.

Nadmierne kołysanie się pojazdu lub pochylanie

Jeżeli auto zaczyna się źle prowadzić, bo podejrzanie mocno się kołysze i podskakuje na nierównościach, to koniecznie trzeba sprawdzić stan amortyzatorów. O ich uszkodzeniu świadczą stukoty, aczkolwiek nie są one regularne i przez to mogą uśpić czujność kierowcy. Warto wówczas przeprowadzić prosty test polegający na mocnym naciśnięciu podwozia w okolicy koła. Jeśli karoseria się kilkukrotnie zakołysze, to najwyższy czas na wizytę u specjalisty takiego jak warsztat samochodowy Rotor z Gdyni, w którym sprawnie wymienimy amortyzatory.

Z kolei widoczne opadanie nadwozia na jednym z rogów najprawdopodobniej związane jest z uszkodzoną sprężyną. Do tego dochodzą głośne brzdęki w trakcie skręcania, co tylko potwierdza, że doszło do pęknięcia sprężyny. Naprawa sprężyn nie należy do tanich z uwagi na dużą pracochłonność naprawy (trzeba wyciągnąć kolumnę zawieszenia) oraz na to, że wymienia się je zawsze parami. Na szczęście części te są bardzo wytrzymałe i psują się głównie w bardziej wyeksploatowanych samochodach.

Opracowanie:
Gdynia, Jana z Kolna 28
tel. 601 690 815
Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz