Artykuł sponsorowany

3 metody konfiguracji urządzeń na potrzeby pracy zdalnej

3 metody konfiguracji urządzeń na potrzeby pracy zdalnej

Praca zdalna w wielu firmach staje się obecnie standardem. Przedsiębiorstwa decydują się na model współpracy online z wielu przyczyn – chcą w ten sposób zaoszczędzić czas przeznaczony na dojazdy do biura, a także zminimalizować koszty, związane z wynajmem lokali. Decydenci szukają skutecznych rozwiązań technicznych, które pomogłyby wesprzeć i usprawnić pracę całych zdalnych zespołów. W naszym artykule omówimy 3 sprawdzone sposoby, jak należy konfigurować różne urządzenia oraz systemy do pracy w warunkach domowych.

Trend pracy zdalnej nasilił się zwłaszcza w ostatnich miesiącach, w związku z pojawieniem się niebezpiecznych dla zdrowia chorób zakaźnych, takich jak Covid 19. Aby móc wykonać swoje obowiązki online, pomimo powyższych niedogodności, pracownicy korzystają obecnie z trzech różnych rozwiązań: sieci VPN, pulpitu zdalnego oraz specjalne programy dedykowane firmom. Czym one się różnią?

Technologia VPN

VPN, czyli Wirtualne Sieci Prywatne (skrót od: Virtual Private Networks), to rodzaj szyfrowanego połączenia sieciowego, dzięki któremu można uzyskać dostęp do firmowych zasobów z domowego komputera, laptopa lub urządzeń mobilnych. Jak podkreśla Andrzej Pstrusiński z firmy Ratio: bezpieczna i udana konfiguracja sieci VPN wraz z wdrożeniem pracowników to zadanie wyłącznie dla doświadczonego informatyka, który na koniec wykona również precyzyjne testy mające na celu ocenę funkcjonowania poszczególnych systemów w sieci.

Pulpit zdalny

Opcja pulpitu zdalnego sprawdza się, gdy pracownik posiada w siedzibie firmy włączony sprzęt komputerowy, z którym następnie łączy się za pośrednictwem laptopa lub komputera domowego. Dzięki takiemu połączeniu może on swobodnie korzystać z niezbędnych plików oraz programów, jakie są zapisane w pamięci urządzenia służbowego – i to właśnie na niej utrwalane są też wszelkie zmiany dokonane w trakcie pracy w trybie online. Do obsługi pulpitu zdalnego wystarczy łącze internetowe, a pracownik nie musi dodatkowo instalować żadnych programów na własnym sprzęcie.

Innowacyjne programy home office

Osoby, które posiadają w domu własny komputer podłączony do sieci internetowej, mogą pracować na ogólnodostępnych, prostych w obsłudze dyskach, a także wielu intuicyjnych programach, niewymagających skomplikowanej konfiguracji, takich jak: Microsoft Teams, Slack, Trello, Basecamp czy Asana. Są to nowoczesne narzędzia, dzięki którym można znacznie przyspieszyć tempo pracy zdalnej oraz wymianę ważnych dokumentów i informacji.

Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz