-
Jak wymienić kolektor dolotowy i wydechowy?
Najpierw odkręć śruby mocujące kolektory do silnika. Pamiętaj, by kolektor wydechowy namoczyć wcześniej silnym preparatem penetrującym, np. WD-40. Zakładając kolektory, pamiętaj o odpowiednich uszczelkach. Do dokręcenia śrub mocujących konieczny jest schemat obrazujący kolejność ich dokręcania.
-
Ile kosztuje wymiana kolektora wydechowego i dolotowego?
Za wymianę uszkodzonego kolektora wydechowego i dolotowego zapłacisz od 70 do 350 złotych, w zależności od warsztatu, który wybierzesz. Jeżeli zależy ci na sprawniejszej pracy, wybierz kolektor ze stali nierdzewnej robiony na zamówienie – jego koszt to 2-3 tys. złotych.
-
Jakie auta narażone są na pęknięcie kolektora?
Najbardziej narażone na awarię są samochody z silnikiem z aluminiowymi bokami oraz żeliwnym kolektorem. Ryzyko pęknięcia kolektora wydechowego i dolotowego jest większe także w silnikach benzynowych, trzy- i czterocylindrowych w układzie rzędowym.
-
Co daje kolektor ze stali nierdzewnej?
Zainstalowanie w aucie kolektora ze stali nierdzewnej w połączeniu ze zmianą układu dolotowego na stalowy, umożliwia przyrost mocy i momentu obrotowego silnika w silniku bez turbiny. Taki kolektor powoduje również lepsze trzymanie się tłumika do podwozia oraz brak problemów z korozją.
- Pokaż więcej