Pomniki, obiekty

Krasnal Dryndek
Krasnal Dryndek
Wrocław, Rynek 35
Mieszka na elewacji kamienicy Rynek 35, tuż przy restauracji Bernard. Ciągle wisi na słuchawce. Wszystkie wrocławskie plotki muszą przejść przez jego uszy. Do jego budki telefonicznej nikt się nigdy nie pcha, bo każdy krasnal wie, że Dryndkowi się nie przerywa.
Krasnal Kuźnik Kowal
Krasnal Kuźnik Kowal
Wrocław, Wita Stwosza 57/58
Krasnal Kowal stoi na skrzyżowaniu Rynku, ul. Wita Stwosza i ul. Kuźniczej. Podobno wytwarza uprzęże dla gołębi, które wrocławskie krasnale wykorzystują jako środek transportu.
Krasnal Ossolinek
Krasnal Ossolinek
Wrocław, Grodzka
Zaczytany przesiaduje przy barierce w Zaułku Ossolińskich. Opiekun zbiorów Ossolineum. Książki to jego pasja. Pomaga pracownikom Ossolineum w katalogowaniu woluminów. W wolnych chwilach (jeśli nie czyta) wyciera książki z kurzu.
Krasnal Pierożnik
Krasnal Pierożnik
Wrocław, Kuźnicza 10
Najsłynniejszy krasnal i znawca kuchni polskiej. Znany wizjoner krasnalej kuchni. Jego daniem popisowym są frytki z buraków. Pilnuje wejścia do restauracji STP, jego zadaniem jest pilnować, żeby nikt nie chodził ulicą Kuźniczą głodny.
Krasnal Rzeźnik
Krasnal Rzeźnik
Wrocław, Jatki
Najpopularniejszy Rzeźnik wśród wrocławskich krasnali - bo jedyny. W wolnych chwilach chętnie pozuje do zdjęć turystom zwiedzającym Jatki.
Krasnal Życzliwek
Krasnal Życzliwek
Wrocław, Rynek
Nazywają go "nałogowym pomagaczem". Jego atrybutem jest słonecznik. Uwielbia pomagać innym, bo lubi uśmiech na twarzy. Twierdzi, że wcale nie chodzi w różowych okularach. Ale prawda jest taka, że jest najbardziej uśmiechniętym wrocławskim krasnalem.
Krasnale Syzyfki
Krasnale Syzyfki
Wrocław, Świdnicka
Koło Poczty Polskiej - Syzyfek pchający kulę i Syzyfek podnoszący kulę
Most Sikorskiego
Most Sikorskiego
Wrocław, Przedłużenie ulicy Podwale w kierunku ulicy Mostowej
Niegdyś zwany Königsbrücke (Most Królewski), po wojnie przemianowany na Most Lignicki (Legnicki), by ostatecznie uzyskać imię generała Władysława Sikorskiego. Most o konstrukcji stalowej, nitowanej, dwuprzęsłowej. Posiada filar wsparty na wysepce pośrodku nurtu. Powstał w 1875 roku, już od końca XIX wieku biegnie przez niego linia tramwajowa.
Most Zwierzyniecki
Most Zwierzyniecki
Wrocław, przedłużenie ulicy Zygmunta Wróblewskiego w kierunku M. Skłodowskiej-Curie
Most łączący centrum z osiedlami Dąbie, Biskupin, Sępolno i Bartoszowice. Nazwa związana jest z lokalizacją mostu w pobliżu Ogrodu Zoologicznego. Pierwsza przeprawa przez Starą Odrę w tym miejscu zbudowana została w roku 1655. Na moście w roku 1704 ustawiono punkt kontroli przepustek, stąd niemiecka nazwa Most Przepustkowy. Nowy most wybudowany w latach 1895-1897 był dziełem Karla Klimma, Richarda Plüddemanna i inż. A. Fruhwirtha. Most wyposażony w dwa stalowe łuki kratowe rozstawione w odległości 12,5 metra. Wymiary mostu to: długość 62 m, szerokość 21,80 m, szerokość jezdni 10 m. Ozdobiony jest czterema obeliskami secesyjnymi wykonanymi z czerwonego piaskowca oraz oświetlany stylowymi latarniami. Podczas oblężenia Festung Breslau Niemcy spodziewali się ataku od strony Swojczyc, Bartoszowic, Sępolna, Biskupina i Dąbia. By powstrzymać natarcie, założyli na Moście Zwierzynieckim ładunki wybuchowe. Most ocalał dzięki temu, że Armia Czerwona przeprowadziła swój szturm od północy miasta. Z Przystani Zwierzynieckiej, która ulokowana jest w pobliżu mostu, odpływają statki turystyczne pływające po Odrze.
Mosty Młyńskie
Mosty Młyńskie
Wrocław, łączy Świętej Jadwigi z Bulwarem Słonecznym
Zespół składający się z dwóch mostów: Północnego i Południowego. Łączą wyspę Piasek z prawym brzegiem Odry. W 1885 roku drewniane konstrukcje zastąpiły dwa stalowe mosty wykonane w systemie Schwedlera. Wymiary Mostu Północnego: długość 12,89 m, szerokość 6,84 m, wymiary Mostu Południowego: długość 12,80 m, szerokość 6,80 m. Między Mostem Północnym a Południowym znajduje się cypel Wyspy Młyńskiej, na którym znajduje się zdobiony kamieniarką taras widokowy. Przez mosty prowadzone są linia tramwajowa oraz dwustronny ruch samochodowy i pieszy. W pobliżu mostów znajdują się dwa młyny: Marii i Feniks. Podczas oblężenia pod koniec II wojny światowej mosty bardzo ucierpiały. Ostateczny remont przeprowadzono dopiero w 1950 r., a całkowita modernizacja mostów przeprowadzona została w roku 1990. Podczas powodzi tysiąclecia w roku 1997 mosty były bronione przez mieszkańców, zabezpieczane nie tylko przed rwącym nurtem, ale przede wszystkim przed płynącymi pniami powalonych drzew oraz wszelkimi przedmiotami i śmieciami, które zagrażały mostom oraz rynnom młyna Marii. By upamiętnić zmagania z żywiołem, została tam zamieszczona tablica pamiątkowa.