Wszystkie
czynności notarialne są przeprowadzone w kancelarii, chyba że charakter sprawy przemawia za tym, aby dokonać ich w innym miejscu.
Zadaniem notariusza jest ochrona interesów wszystkich stron biorących udział w sprawie oraz działanie zgodne z ustawą z dnia 14 lutego 1991 roku Prawo o notariacie. Dokumenty sporządzone w kancelarii mają charakter urzędowy.
Do zadań kancelarii notarialnej w Nowym Targu należy między innymi:
- sporządzanie aktów notarialnych
- sporządzanie umów: sprzedaży lub zamiany oraz darowizny nieruchomości oraz spółdzielczych praw do lokali
- doręczanie oświadczeń
- sporządzanie poświadczeń
- sporządzanie projektów aktów oraz oświadczeń na żądanie stron
- sporządzanie wypisów oraz odpisów i wyciągów dokumentów
- przechowywanie pieniędzy oraz papierów wartościowych
Podczas podpisywania umów dotyczących
sprzedaży, darowizny lub zamiany nieruchomości niezbędne będzie okazanie dokumentów, do których należy: numer księgi wieczystej dla danej nieruchomości, wypis z rejestru gruntów dla danej działki, a także zaświadczenie o położeniu działki zgodnie z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego. Inne czynności notarialne również wymagają przygotowania odpowiedniej dokumentacji. Wszystkie informacje z tym związane udzielane są przez Kancelarię Notarialną z Nowego Targu, po kontakcie telefonicznym.