Materiał Partnera

Zapobieganie i leczenie bólu krzyża w specjalistycznym gabinecie

Zapobieganie i leczenie bólu krzyża w specjalistycznym gabinecie

Leczenie bólu kręgosłupa spowodowanego nadwyrężeniem może być zachowawcze lub z zastosowaniem rehabilitacji z fizykoterapią. Częstym powodem tych problemów jest siedzący tryb życia współczesnych ludzi lub nadmierne dźwiganie przez nich ciężarów. Wielu z tych problemów można uniknąć dzięki ćwiczeniom i zmianie złych nawyków. Gdy dojdzie już do urazu, pozostaje leczenie i rehabilitacja pod okiem specjalisty.

Ból kręgosłupa spowodowany nadwyrężeniem 

Problemy z plecami w odcinku lędźwiowym, objawiające się tzw. bólem krzyża spowodowane jest np. długotrwałą pozycją siedzącą lub nadmiernym dźwiganiem. Wśród innych przyczyn nasilającego się dyskomfortu można wskazać, m.in.:

  • złe nawyki;

  • wiek;

  • intensywne uprawianie sportu.

Ból krzyża może objawiać się ostrym atakiem, który pojawi się po przeciążeniu pleców. Ten rodzaj jest przeszywający i umiejscowiony głęboko. Innym jest ból narastający i tępy, który łagodnieje w pozycji leżącej. W tym przypadku może to wskazywać na zwyrodnienie krążka międzykręgowego. Najgorszym wyjściem w leczeniu urazu pleców jest samodzielne faszerowanie się mocnymi lekami przeciwbólowymi, z nadzieją, że dolegliwość przejdzie. Gdy ból się utrzymuje albo nasila, trzeba niezwłocznie zgłosić się do specjalistycznej placówki np. do  Gabinetu Neurologicznego Zdzisława Wacheckiego.

Profilaktyka i leczenie bólu krzyża

Leczenie kręgosłupa może objąć wpierw działanie zachowawcze. Polega na unieruchomieniu pacjenta na maksymalnie 4-5 dni w łóżku i podanie leków przeciwbólowych, przeciwzapalnych, a niekiedy rozluźniających mięśnie. Kolejnym krokiem jest rehabilitacja i fizykoterapia, by zapobiec przejściu ostrego bólu w stan przewlekły. Leczenie operacyjne jest ostatecznością i stosuje się w ciężkich przypadkach. Po zakończeniu leczenia lekarz może poinstruować pacjenta,  jak może on zapobiegać dalszym urazom. Wśród porad może być wskazanie właściwej postawy ciała oraz unikanie niekorzystnych obciążeń kręgosłupa przy jednoczesnym wzmacnianiu mięśni brzucha i przy kręgosłupie poprzez ćwiczenia aerobowe.

Opracowanie:
Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz