Artykuł sponsorowany

Zamojska Kancelaria Radcowska – pomoc w uzyskaniu odszkodowania za wypadek przy pracy!

Zamojska Kancelaria Radcowska – pomoc w uzyskaniu odszkodowania za wypadek przy pracy!

Każdy pracownik, który wykonuje zlecenie na rzecz pracodawcy bądź też aktualnie znajduje się na terenie zakładu, narażony jest na wystąpienie nagłego wypadku. Warto wiedzieć, że każdy wypadek przy pracy daje prawo do uzyskania odszkodowania. Zwykle jest to proces czasochłonny i wymaga przygotowania wielu dokumentów i wniosków, w czym pomoże Ci kancelaria radcy prawnego!

Wypadek przy pracy – kiedy możemy o nim mówić?

Czy wiesz, jak brzmi definicja wypadku przy pracy? Według przepisów ustawy o ubezpieczeniu społecznym jest to zdarzenie nagłe, spowodowane zewnętrzną przyczyną, które powoduje uraz lub śmierć. Warunkiem jest wystąpienie tego zdarzenia podczas:

  • realizowania obowiązków zawodowych,
  • wykonywania zleconych czynności na zlecenie pracodawcy lub bez jego polecenia,
  • podróży służbowej (delegacji).

Oczywiście jako wypadek przy pracy definiuje się także zdarzenie wynikłe podczas podróży z siedziby pracy do miejsca wykonania zlecenia i odwrotnie!

Wypadek przy pracy, nawet taki, który wywoła niewielki uszczerbek na zdrowiu, zobowiązuje pracodawcę do wykonania pewnych procedur. Po pierwsze należy udzielić poszkodowanemu pierwszej pomocy, ustalić przyczynę i okoliczności wypadku, a także podjąć niezbędne działania, które zapobiegną wystąpieniu podobnych sytuacji w przyszłości.

Prawa pracownika

Poszkodowany w wyniku wypadku przy pracy ma prawo do zasiłku chorobowego (maksymalnie 182 dni), a jeżeli po tym okresie nadal jest niezdolny do pracy, może starać się o świadczenie rehabilitacyjne. Podczas przebywania na zasiłku chorobowym wynagrodzenie wynosi 100% podstawy.

Kolejne prawo, jakie ma pracownik, to odszkodowanie za poniesione szkody i uszczerbek na zdrowiu. Jednak tutaj niezbędna będzie już pomoc radcy prawnego, na przykład Zamojskiej Kancelarii Radcowskiej Jakub Batalia Radca Prawny. Tylko specjaliści znają aktualne przepisy i wiedzą, jak przebiega cała procedura.

Odszkodowanie za wypadek przy pracy przysługuje rodzinie zmarłego i pracownikom, którzy odnieśli stały lub długotrwały uszczerbek na zdrowiu (powyżej 6 miesięcy). Warunkiem uzyskania zgody na wypłatę jednorazowego odszkodowania jest zaświadczenie lekarskie o stopniu uszczerbku, wydane po zakończeniu leczenia.

Dodatkowo wypadek spowodowany wyłączną lub częściową winą pracodawcy, uprawnia do ubiegania się o zadośćuczynienie, czyli dodatkowe odszkodowanie od jego ubezpieczyciela!

Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz