Artykuł sponsorowany

Zalety stosowania technologii obrazu 3D w reklamie

Zalety stosowania technologii obrazu 3D w reklamie
Olbrzymia konkurencja na rynku reklamy wizualnej składnia jej twórców do poszukiwania wciąż nowych rozwiązań, zapewniających jak najlepsze wyniki przygotowywanych kampanii. Jednak podstawowe zasady skutecznego marketingu pozostają niezmienione – aby zdobyć klienta, należy przykuć jego uwagę i wywołując przyjemne emocje, skłonić do sięgnięcia po konkretny produkt.

Prosty sposób na skuteczną reklamę

Sposobów docierania do konsumentów i odziaływania na nich jest wiele, jednak w przypadku produktów, których zakupu klienci dokonują w sklepach stacjonarnych, wciąż najlepszą metodą jest stosowanie atrakcyjnych opakowań. Im bardziej dany produkt rzuca się w oczy, tym większa szansa, że zostanie wybrany przez klienta.

Ten prosty mechanizm, którego działaniu poddają się właściwie wszyscy klienci, wyjaśnia zasadność stosowania technologii obrazu 3D w reklamie. Kolorowe, ruchome obrazy na etykietach i opakowaniach, pozwalają skutecznie wyróżnić produkt na tle konkurencyjnych towarów, a stąd już tylko krok do udanej transakcji sprzedaży.

Zalety technologii 3D w reklamie, czyli jak to działa

Każdy nośnik reklamy w marketingu bezpośrednim musi spełniać 3 podstawowe funkcje: przyciągać uwagę, budować zainteresowanie i wzbudzać pożądanie odbiorcy. Wydawać by się mogło, że ocena reklamy pod kątem spełniania tych zadań jest niemożliwa, jest to jednak założenie błędne. Współczesny marketing jest dziedziną, w której najważniejsze kryteria są mierzalne, co pozwala świadomym marketingowcom wybierać metody, zapewniające najlepsze efekty kampanii reklamowej.

Do takich metod z pewnością należy wykorzystanie etykiet i opakowań stworzonych w technologii lentikularnej, których produkcją zajmuje się krakowskie przedsiębiorstwo Profix 3D. Opłacalność wyboru reklamy trójwymiarowej obrazują liczby, a konkretnie wyniki badań przeprowadzonych przez magazyn Visual Communication.

Barwne i ruchome reklamy 3D w oczywisty sposób przyciągają uwagę odbiorcy. Co więcej, utrzymują ją długo – klient jest w stanie poświęcić opakowaniu trójwymiarowemu aż czterokrotnie więcej czasu niż w przypadku zwykłych etykiet dwuwymiarowych. Nietypowy sposób prezentacji treści reklamy 3D skłania też odbiorcę do 5 razy dłuższego przyglądania się produktowi – oznacza to, że klient chętniej sięga po konkretny przedmiot i długo trzyma go w ręce, co oczywiście znacznie zwiększa szansę finalizacji zakupu (buduje się przywiązanie do produktu).

Wg wspomnianych badań, aż 88% klientów przyznaje, że  bardziej podobają im się opakowania wykonane w technologii trójwymiarowej. Oznacza to, że tak wielki odsetek konsumentów jest skłonny pożądać właśnie tych produktów, których opakowania wykorzystują technologię soczewkową.

Wykorzystanie technologii obrazu 3D w reklamie jest więc gwarancją maksymalnego zwrotu inwestycji (ROI). Co ważne, w nowoczesnej produkcji IML 3D udało się znacznie ograniczyć koszty tworzenia druku trójwymiarowego, dzięki czemu ta forma reklamy dostępna jest dziś nawet dla przedsiębiorców o niedużym kapitale.

Oceń artykuł (1)
5.0
Komentarze
Dodaj komentarz