Artykuł sponsorowany

Zalety odzieży używanej

Zalety odzieży używanej

Chociaż w dużych sieciówkach nie brakuje tanich ubrań, second-handy cieszą się niesłabnącym zainteresowaniem klientów na całym świecie, w tym również w Polsce. Jeszcze kilka lat temu kupowanie w tzw. szmateksach czy ciucholandach było powodem do wstydu, dziś odzieżą z drugiej ręki publicznie chwalą się nawet znane osobowości telewizyjne. Co sprawia, że używana odzież jest w oczach użytkowników tak atrakcyjna? Jak sprawić, by właśnie twój second-hand przyciągał tłumy?

Za co Polacy kochają second-handy?

Moda na zakupy w sklepach z używaną odzieżą nie jest fenomenem wyłącznie polskiego rynku i nie wynika tylko z poszukiwania oszczędności. W bogatych krajach europejskich konsumenci przykładają coraz większą wagę do ekologii. Starając się żyć w zgodzie ze środowiskiem naturalnym, próbujemy ograniczać zbędną produkcję, również odzieżową. Zakup dobrych jakościowo ubrań z drugiej ręki jest więc świadomym działaniem na rzecz naszej planety. Oczywiście nie wszystkie powody kupowania używanych ubrań są tak altruistyczne.

Klienci sklepów z odzieżą używaną zwracają uwagę na oryginalność ubrań, które można tam znaleźć. Szukają ubrań oryginalnych, czyli nietypowych, niespotykanych w zwykłych butikach, ale też oryginalnych, czyli markowych. A jednocześnie znacznie tańszych niż w firmowych sklepach. W dobrze zaopatrzonym sklepie z odzieżą używaną można znaleźć naprawdę zaskakujące perełki, często również ubrania nienoszone, pochodzące z wyprzedaży posklepowych. Nowoczesne second-handy coraz częściej przypominają outlety, tyle że o znacznie bardziej urozmaiconym asortymencie.

Czy każdy sklep z odzieżą używaną będzie hitem?

Absolutnie nie. Aby sklep odniósł sukces na lokalnym rynku, musi wyróżniać się na tle konkurencji wysoką jakością towarów i różnorodnością oferty. W czasach, gdy za 7 złotych można dostać nową koszulkę w pierwszym lepszym centrum handlowym, nikt nie kupi znoszonego, spranego T-shirtu. Dlatego tak ważne jest, by właściciel second-handu znalazł dobrego dostawcę, którego towar pochodzi ze sprawdzonych źródeł. Większość klientów szuka odzieży używanej z Anglii, Niemiec i z Danii, dlatego współpracującym z nami sprzedawcom detalicznym oferujemy ubrania pochodzące głównie z tych krajów – opowiada specjalista z hurtowni Wilowscy w Tarnowie, która od lat zajmuje się importem odzieży z Zachodu.


Zatem zanim zamówisz towar do swojego sklepu, dokładnie zapoznaj się z ofertą dostawcy. Sprawdź, z jakich krajów sprowadza ubrania i z jakich źródeł korzysta (charity, zbiórki door to door, textile bank?). Im bardziej zróżnicowane pochodzenie towarów, tym ciekawsze produkty znajdą się w kolekcji twojego sklepu. Ważne jest, by w second-handzie znalazły się atrakcyjne ubrania do noszenia na co dzień, ale obok nich również wystrzałowe kreacje na specjalne okazje i stylowa odzież vintage, która obecnie w wielkim stylu wraca na polskie ulice. Dobrym pomysłem jest urozmaicenie oferty używaną odzieżą specjalistyczną, np. motocyklową. Nowe ubrania tego typu są szalenie drogie, dlatego używana odzież motocyklowa z Anglii pozwoli ci przyciągnąć kolejną grupę klientów.

 

 

Oceń artykuł (1)
5.0
Komentarze
Dodaj komentarz