Artykuł sponsorowany

Zalety naczep typu firanka

Zalety naczep typu firanka

Naczepy firanowe zwane są również kurtynowymi i zalicza się je do typu naczep plandekowych.  Jej nazwa wzięła się od sposobu otwierania przestrzeni ładunkowej, który  polega na przesunięciu plandeki zamocowanej na specjalnej prowadnicy. Ich rama wykonana jest ze stali konstrukcyjnej oraz pokryta lakierem poliuretanowym, odpornym na ścieranie i niekorzystne warunki atmosferyczne. Jakie są dodatkowe zalety naczep kurtynowych?

Konstrukcja naczepy

Naczepy typu firanka nie różnią się wiele od klasycznych plandek czy platform. Do ich produkcji stosuje się te same podzespoły, co do produkcji standardowych naczep: wózki jezdne, układy hamulcowe, instalacje elektryczne, podłogi umożliwiające wjazd obciążonego wózka widłowego. Różnice zaczynają się dopiero ponad podłogą ładowni. Charakterystyczną cechą naczep kurtynowych jest zastosowanie wymyślnego systemu mocowania ładunku – stosuje się w nich rant o wysokości 2-3 cm, przyspawany wzdłuż burt. Jego zadaniem jest zapobieganie bocznym ruchom palet podczas pokonywania zakrętów. Ogromne znaczenie dla bezpieczeństwa transportu ma sama plandeka z PCV, zwykle o gramaturze 600–900 g/m2. Jest ona wytrzymała, nieprzemakalna, odporna na rozerwania.

Zalety naczep typu firanka

Sposób mocowania plandeki i gęste pasy naciągowe z dołu, w połączeniu ze znaczą grubością materiału, gwarantują, że nawet w przypadku mocnego przechylenia się ładunku, nie wyleci on na drogę. Rozsuwane kłonice, które pozwalają na nieskrępowany boczny załadunek wózkiem widłowym sprawiają, że naczepy te zaliczane są do naczep szybkiego załadunku. Większość przewożonych ładunków umieszczona jest na paletach. Ich wysokie ułożenie sprawiało, iż operator wózka widłowego musiał nim operować z niezwykłą ostrożnością. Wydłużało to czas załadunku i było przyczyną uszkodzeń ładunku i konstrukcji naczepy. Współczesne naczepy wyposażone są często w podnoszony mechanicznie lub hydraulicznie dach. Jednym z bardziej popularnych rozwiązań jest rozsuwany do przodu lub do tył dach. Umożliwia to załadunek długich elementów za pomocą dźwigu lub suwnicy. Naczepy kurtynowe doskonale sprawdzają się do przewożenia większości rodzajów towarów a co więcej, również tych ułożonych luzem, pakowanych zbiorczo lub na paletach.

W Polsce rynek naczep zaczął rozwijać się na dobrą sprawę dopiero kilkanaście lat temu, głównym czynnikiem jego przemian były przepisy oraz aspekty logistyczne, takie jak czas załadunku, wygoda eksploatacji, wysoki poziom bezpieczeństwa, niższa masa i większa ładowność pojazdów. Dodatkowo naczepy te mogą zostać wyposażone w skrzynię na palety, licznik kilometrów, tablice ADR, hydraulicznie podnoszony dach, słupy do zabezpieczenia ładunku czy uchwyty promowe. Pozwala to na stworzenie modelu dostosowanego do potrzeb konkretnego użytkownika. Warto do przewozu towaru wybrać przewoźnika dysponującego profesjonalnym sprzętem i doświadczonymi pracownikami.

Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz