Artykuł sponsorowany

Zakładanie firmy za granicą z pomocą biura rachunkowego

Zakładanie firmy za granicą z pomocą biura rachunkowego

Prowadzenie własnej działalności w Polsce jest dla wielu przedsiębiorców niełatwe m.in. ze względu na niekorzystne przepisy podatkowe i nie tylko. Coraz chętniej firmy zakładamy więc poza granicami kraju, co jednak może być nieco kłopotliwe – szczególnie przy braku znajomości obcego języka i panującego w danym państwie prawa. Dobrym rozwiązaniem jest zaufanie w tym zakresie księgowym. Jak dokładnie mogą oni pomóc?

Jaki kraj wybrać do rejestracji działalności?

Możliwości w zakresie rejestrowania firmy w innym państwie jest sporo. Do dyspozycji przyszłych przedsiębiorców pozostają najbliżsi sąsiedzi Polski: Czechy, Ukraina czy Słowacja. Popularne są też inne kierunki, takie jak np. Cypr, Rosja, Estonia, Litwa i Łotwa. Założenie działalności wiąże się z kilkoma obowiązkami, w tym m.in. ze stworzeniem rachunku bankowego najczęściej ważnego na terenie danego kraju. To ważne i niekiedy problematyczne – firmowe konto w niektórych państwach otrzymać mogą tylko przedsiębiorstwa z fizycznym biurem i zatrudnionymi w nim pracownikami.

Aby uniknąć nieporozumień na tym polu, dobrze jest zdecydować się na współpracę z biurem rachunkowym świadczącym usługi w zakresie rejestracji działalności gospodarczej w innych niż Polska krajach. Czynności takie przeprowadzi dla klienta firma Progress Holding Sp. z o.o., która zapewnia pełne wsparcie od momentu gromadzenia niezbędnej dokumentacji do samego prowadzenia przedsiębiorstwa za granicą. Jakie najczęściej formalności są jeszcze niezbędne do przejścia i wreszcie dlaczego coraz chętniej decydujemy się na rejestrację działalności poza Polską?

Zalety prowadzenia przedsiębiorstwa za granicą

Zanim jednak uda nam się założyć firmę np. w Czechach czy Estonii, należy poprawnie złożyć wymagane dokumenty. Oprócz standardowych wniosków rejestracyjnych są to m.in. paszport przyszłego przedsiębiorcy, jego oświadczenie majątkowe, najważniejsze dane potrzebne do stworzenia statutu czy wypis poświadczający niekaralność. Następnie ustalana jest forma prawna działalności, co powinniśmy również omówić z księgowymi ze sprawdzonego biura rachunkowego.

Doświadczenie w zakresie zakładania spółek poza granicami Polski oraz stosowna wiedza w tym zakresie okazuje się bowiem bardzo pomocna. Nie tylko w uniknięciu dodatkowych opłat czy formalności, ale przede wszystkim w prowadzeniu przedsiębiorstwa w innym kraju w pełni legalnie. Jakie są zalety takiego rozwiązania? Przede wszystkim niższe stawki podatkowe, korzystniejsze przepisy gospodarcze i ogólne warunki umożliwiające lepszy rozwój danej działalności niż w Polsce. Z tego względu warto wziąć takie wyjście pod uwagę i skonsultować je z księgowymi.

Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz