Artykuł sponsorowany

Z jakimi sprawami zgłaszać się do notariusza?

Z jakimi sprawami zgłaszać się do notariusza?

Każde zaistnienie czynności prawnej powinno być potwierdzone dokumentem urzędowym zwanym aktem notarialnym. Generując tego typu dowód, zapewnia się bezpieczeństwo prowadzonego obrotu prawnego. Jest to podyktowane nie tylko istniejącymi wymogami prawnymi, ale okazuje się przydatne dla obu stron następującej transakcji czy zmiany statusu. W jakich sprawach kierować się do kancelarii notarialnej?                

Zadaniem osoby wykonującej zawód notariusza jest prowadzenie i potwierdzanie różnego rodzaju czynności notarialnych z zachowaniem tajemnicy okoliczności sprawy. Działania te, tak jak wszystkie towarzyszące im dokumenty, mają charakter dokumentu urzędowego. Sam notariusz, realizując swoje uprawnienia, występuje jako osoba zaufania publicznego.

W ogólnym zakresie działalności notarialnej jest, między innymi:       

       
  • spisywanie kopii notarialnych – której zgodność potwierdza się poprzez okazanie oryginalnego dokumentu;           
  • sporządzanie aktów notarialnych – generuje się je na przykład w sytuacji podziału spadku, przekazania darowizny, sprzedaży, rozpoczęcia działalności i w wielu innych sytuacjach;
  • sporządzanie poświadczeń – najbardziej znanym przykładem jest poświadczenie polegające na uznaniu już istniejącego podpisu lub złożeniu nowego;  
  • sporządzenie testamentu – musi być on napisany własnoręcznie przez spadkodawcę i po jego wykonaniu potwierdzony przez notariusza;        
  • ustanowienie hipoteki – aby dokonać tej czynności, należy przedstawić stosowne orzeczenie z sądu, z ZUS-u lub KRUS-u, innymi słowy jest to wpis w księdze wieczystej;    
  • ustanowienie służebności – czyli ograniczenie prawa własności określonej w zapisie nieruchomości - podejmuje się tę czynność między innymi w celu zwiększenia możliwości eksploatacji nieruchomości.       

Są to jedynie przykłady najbardziej popularnych dokumentów, którymi zajmują się kancelarie notarialne. Aby wyjaśnić wątpliwości dotyczące niezbędnych dokumentów, czy sposobu prowadzenia procesu notarialnego, wystarczy skontaktować się z biurem telefonicznie. Oszczędzi to dużo czasu. Do notariusza można wybrać się na umówione wcześniej spotkanie z kompletem uważnie przygotowanych dokumentów.    

Notariusz Robert Przybysz – obsługa spraw notarialnych        

Dokładny spis działań prowadzonych przez dane biuro można znaleźć, zapoznając się z świadczonymi usługami przedstawionymi w internecie, ale nie tylko. Dobra kancelaria notarialna powinna przedstawiać zakres realizacji zadań zainteresowanym klientom na stronie internetowej, ale także w kontakcie telefonicznym. Osoby poszukujące dobrego notariusza w Zamościu mogą kierować swoje zapytania do Roberta Przybysza, który realizuje swoje zadania w biurze przy ulicy Nowy Rynek 3.

 

Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz