Artykuł sponsorowany

Wypalanie filtra DPF w trybie serwisowym

Wypalanie filtra DPF w trybie serwisowym

Filtry cząstek stałych to podzespoły montowane w układach wydechowych silników wysokoprężnych, a także benzynowych. Ich zadaniem jest oczyszczanie gazów spalinowych z różnego rodzaju cząstek stałych, do których można zaliczyć sadzę. Warto przy tym wiedzieć, że obecnie według prawa większość modeli samochodów powinno być wyposażonych w tego typu podzespoły, ponieważ znacznie obniża to emisyjność motoryzacyjnych substancji szkodliwych. Niestety podzespoły te stosunkowo szybko ulegają zanieczyszczeniu, a to wymaga przeprowadzenie m.in. procesu wypalania filtra DPF w trybie serwisowym!

Czym jest wypalanie wymuszone filtra DPF?

Wypalanie filtra cząstek stałych DPF w trybie serwisowym – tzw. wypalanie wymuszone – to proces mający na celu usunięcie zanieczyszczeń osiadłych na całym podzespole poprzez podłączenie go do specjalistycznego komputera w nowoczesnym warsztacie serwisowym. Dzięki innowacyjnej technologii, która obsługiwana jest dzięki różnym programom komputerowym, serwisanci mają możliwość przeprowadzenie wypalania wymuszonego w zakładzie. Proces ten polega na wprowadzeniu silnika w określony tryb pracy, przy zastosowaniu bogatszej mieszanki paliwowej. To pozwala na zwiększenie obrotów pojazdu i znaczne podwyższenie temperatury spalin – nawet do 600 stopni Celsjusza. W ten sposób błyskawicznie udrożniany jest cały filtr, a kierowca nie musi martwić się o uszkodzenia silnika, czy też innych powiązanych układów.

Pamiętaj! Zabieg wypalania filtra cząstek stałych, może być przeprowadzany w autach z niewielkim przebiegiem, kiedy filtr jest jeszcze w dobrym stanie. Wtedy bowiem ilość popiołów i osadów jest jeszcze niewielka. W przypadku znacznego przekroczenia norm zanieczyszczenia, należy przeprowadzić profesjonalny proces czyszczenia filtra DPF.

Gdzie wykonywać wypalanie filtra DPF?

Wypalaniem filtra DPF, zajmują się tylko specjalistyczne warsztaty, które posiadają odpowiednie certyfikaty i technologię oraz zatrudniają pracowników o odpowiedniej wiedzy oraz doświadczeniu. Proces ten bowiem, w przypadku nieprecyzyjnego skalibrowania komputera serwisowego, może doprowadzić nawet do pożaru samochodu! Zawsze zatem wykonuj czyszczenie, regeneracje, czy też wypalanie filtra DPF w profesjonalnych warsztatach, które obsługują właścicieli różnych marek i modeli samochodów. Bardzo bezpiecznym, nowoczesnym, a także tanim warsztatem, jest ten należący do Tomasza Słomińskiego, a znajdujący się we Wrocławiu. Mowa o zakładzie Regeneracja DPF, w którym można również zamontować całkowicie nowy filtr DPF, w przypadku nieopłacalności wykonania regeneracji tego pierwotnie zamontowanego. Pamiętaj również o okresowych przeglądach – najlepiej dokonuj ich raz w roku, lub według zaleceń serwisantów danego warsztatu!

Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz