Materiał Partnera

Wyjazdy integracyjne - korzyść, czy obowiązek?

Wyjazdy integracyjne - korzyść, czy obowiązek?

Mamy 2018 rok, rynek usług eventowych w Polsce mocno się rozwinął. Dzisiaj rzadko spotyka się firmę powyżej 20 pracowników, która nie miała własnych doświadczeń z wyjazdami integracyjnymi. Jeszcze 20 lat temu wyjazdy firmowe miały dość prostą agendę programową. Bazowały głównie na elementach rozrywkowych. Przez lata usługa organizacji wyjazdów integracyjnych dorobiła się własnej opinii, nie koniecznie takiej, na której zależałoby agencjom eventowym. Natomiast jak wygląda to dzisiaj z perspektywy profesjonalnego organizatora takich wydarzeń?

Jest 03.09.2018, w biurze jednej ze śląskich agencji eventowych czuć poruszenie oraz słychać żywiołowe rozmowy zapaleńców zajmujących się organizacją wyjazdów integracyjnych. Za chwilę pracownicy znanej w Polsce eventówki wyruszają w najważniejszą podróż w roku. Wrzesień to początek wysokiego sezonu w branży wszystkich organizatorów wyjazdów firmowych w Polsce. Dla wspomnianych adeptów sztuki organizacji wyjazdów integracyjnych to początek wytężonej pracy, nieprzespanych nocy i kilku miesięcy stresu. W planie ponad sześćdziesiąt projektów do zrealizowania w dwa miesiące. Każdy dokłada 110% zaangażowania w zaplanowanie wszystkich mających odbyć się wydarzeń, od zwykłych gier team buildingowych, przez pikniki, aż do kilkudniowych wyjazdów integracyjnych dla setek osób. Wydawać by się mogło, że to tylko imprezy firmowe, gdzie uczestnicy mają dobrze się bawić, prawda jednak wygląda inaczej, dzisiejsze wyjazdy integracyjne to często skomplikowane projekty szkoleniowo-motywacyjne, przygotowywane miesiącami, przez kilkadziesiąt osób. Przyjrzyjmy się dwóm projektom, jaki za chwilę będą miały swój debiut. 

warsztaty-filmowe

    Niespełna 40 letni Michał, szef działu realizacji ma niełatwą pracę, w terminarz w jaki własnie się wpatruję wpadają kolejne potwierdzone zlecenia, wszystkie trzeba przydzielić odpowiednim koordynatorom realizacji oraz zadać o dobór wyszkolonych animatorów. Dwa z kilkudziesięciu projektów najbardziej dają się we znaki Michałowi. Jeden to specjalny projekt z zakresu szkoleniowego dla 50 managerów dużej sieci sklepów, a drugi to wyjazd integracyjny, w którym ma dojść do zmiany zarządu. Pierwszy nadzoruje osobiście, drugi natomiast zlecił swojemu najlepszemu koordynatorowi, Łukaszowi. 

adobestock_93717531

  • Szkolenie outdoor dla 50 menadżerów - dwa miesiące rozmów z klientem, jednej z najpopularniejszych sieci sklepów, 4 spotkania robocze, 26 osób zaangażowanych w czterodniowy wyjazd i oto jest! Doprecyzowane i skrojony na miarę 48h program szkolenia kadry menadżerskiej w oparciu o zadania survialowe. Głównym założeniem klienta była niecodzienna formuła i przekazanie wiedzy w sposób praktyczny, posługując się działaniami w terenie. Przy udziale zespołu byłych i czynnych wojskowych, w konsultacji z szefem agencji, klientem i dwoma psychologami biznesu powstał program szkolenia, podzielony na 6 godzin akcji w terenie i 6 godzin zajęć merytorycznych dziennie. Co daje nam razem 12h pracy dla uczestników wyjazdu. Miejsce to specjalnie dobrany, piękny hotel na odludzi w jednej z miejscowości na Dolnym Śląsku. Najlepsze w tym projekcie jest to, że jego uczestnicy nigdy jeszcze nie korzystali z takiego programu i niewiele wiedzą o jego szczegółach. Będzie to test agencji, ambicji klienta i test dla uczestników, którego na pewno nie zapomną. A jeśli wszystko powiedzie się zgodnie z planem, 50 osób wyjedzie z miejsca realizacji bogatszych o nieocenioną wiedzę, która  zostanie im przekazana przez grupę fachowców z dziedzin taktyki wojskowej, psychologii biznesu, team buildingu. 

  • Wyjazd integracyjny ze zmianą - to specyficzny projekt, organizowany dla grupy 30 osób wchodzących w skład ścisłego zarządu jednej z międzynarodowych spółek. Podczas 3 dni, odbędą się 3 narady, w których zostanie wyłoniony nowy prezes, oraz jego dwóch zastępców. Uczestnicy nocować będą w ekskluzywnym hotelu 5 gwiazdkowym, z dostępem do wszelkich możliwych udogodnień, z jakich mogą korzystać klienci hotelu. Komfort ponad wszystko, każdy element musi być zapięty na ostatni guzik, a narady prowadził będzie wdrażany przez okres sześciu miesięcy moderator zewnętrzny (negocjator z zawodu). Dla klienta agencji eventowej, wyjazd ten to szczególny moment w historii firmy, który zadecyduje o jej przyszłości. Czy Łukasz poradzi sobie z zadaniem i całość zostanie zrealizowana bez przeszkód? O tym będzie wiadomo już za trzy tygodnie. 

 adobestock_117374304

 Jeśli zadać pytanie o przydatność wyjazdów integracyjnych i ich obecną rolę w życiu przedsiębiorstw bazując na dwóch powyższych przykładach, nie ulega żadnej wątpliwości, że takie formy wyjazdowe to nieocenione narzędzie w pracy z ludźmi nad określonymi celami. Wspomniane projekty mają na celu edukację, rozwój, dokonanie korzystnych zmian w obu firmach i realizowane są w sposób przemyślany oraz skoordynowany. Oba projekty zostały zaplanowane poza terenem firmy w sposób celowy, ponieważ na neutralnym obszarze uczestnicy wyjazdu poczują się bardziej sobą, nawiążą łatwiej relacje między sobą i podejmą korzystniejsze decyzje. I nawet jeśli wieczorem pojawi się alkohol, to i tak najważniejszymi elementami będą główne założenia programu i efekt zrealizowanych wyjazdów integracyjnych.

Warto również pamiętać, że rynek wyjazdów integracyjnych rośnie, specjalizuje się, rozwija, a jest to spowodowane niczym innym jak rosnącym popytem na tego rodzaju usługi, a także coraz to bardziej wyrafinowanymi oczekiwaniami klientów. Dzisiejsze agencje eventowe muszą się nieźle napracować, by zaspokoić najlepiej opłacane zlecenia. Czas paintballa i zamków dmuchanych święcił swoje tryumfy jakiś czas temu, dzisiaj na rynek wchodzi integracja 2.0. Czy będziemy świadkiem nowej rewolucji na rynku eventowym? Tego nie wiadomo, najważniejsze jednak, że i Michał i Łukasz oraz śląska agencja eventowa ma ogrom pracy ku sporej satysfakcji swoich klientów. 

Oceń artykuł (11)
4.8
Komentarze
Dodaj komentarz