Artykuł sponsorowany

Wtryskiwacze Common Rail dla sprawniejszej pracy silnika

Wtryskiwacze Common Rail dla sprawniejszej pracy silnika

Wtryskiwacze Common Rail dzięki innowacyjnej konstrukcji pozwalającej na osiąganie lepszych wyników jazdy spowodowały wyparcie z rynku gorszych jakościowo systemów wtryskowych. Standardowe pompowtryskiwacze zniknęły z silników samochodowych takich marek jak między innymi Volkswagen, co pokazuje, że system Common Rail jest dzisiaj zaliczany do najnowocześniejszej technologii motoryzacyjnej.

Common Rail w silnikach dieslowych

System wtrysku paliwa Common Rail wykorzystywany jest w przypadku silników dieslowych. Instalowany jest w samochodach zarówno osobowych, jak i ciężarowych, dostawczych, budowlanych czy też w maszynach rolniczych. W porównaniu z innymi systemami wtryskowymi Common Rail wypada o wiele lepiej. Zapewnia bowiem równiejszą pracę silnika, usprawniony proces spalania paliwa, mniejszą emisję hałasu, spalin oraz zmniejszone wydzielanie ciepła. Charakteryzuje się także wysoką sprawnością termodynamiczną. Istotnym wyznacznikiem jakości tego systemu wtryskowego jest również możliwość tworzenia stałego ciśnienia od momentu uruchomienia silnika, a także jego regulacji. Właściciele pojazdów z instalacjami wtryskowymi Common Rail powinni pamiętać o przeglądach, a także regeneracji i naprawach. Takie usługi motoryzacyjne oferuje warsztat mechaniki samochodowej Diesel Serwis z Piły, który specjalizuje się również w naprawach silnika, klimatyzacji, elektroniki czy też w dystrybucji części samochodowych od najlepszych producentów (również na portalu Allegro).

Budowa wtryskiwaczy Common Rail

Podstawową różnicą pomiędzy wtryskiwaczami Common Rail a standardowymi pompami wtryskowymi jest brak komór wstępnej i wirowej. Dzięki temu wtrysk paliwa dokonywany jest wprost do cylindra. Cały układ składa się z wielu elementów, takich jak: pompa paliwa podłączona do zbiornika paliwa, filtr paliwa z przewodami do pompy wysokiego ciśnienia z zaworem regulacyjnym oraz z szyny Common Rail wraz z czujnikiem ciśnieniowym. Posiada ona kilka wtryskiwaczy, które kontrolowane są elektronicznymi sterownikami. Już sama konstrukcja wtryskiwaczy również jest innowacyjna, a składają się na nią przelewy paliwa, dopływy paliwa pod wysokim ciśnieniem, tłoczek, a także iglica. To właśnie wielowtryskowa budowa pozwala na funkcjonowanie systemu w ramach wielokrotnych faz wtrysku, dzielących się na podfazy. Umożliwia to wykonanie kilku faz wtrysków paliwa w trakcie jednego cyklu pracy. Dzięki temu silniki samochodów osiągają wyższą sprawność, lepszą elastyczność, a także stabilizację pracy.

Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz