Artykuł sponsorowany

Wszystko co powinieneś wiedzieć o Alfa Romeo Giulietta

Wszystko co powinieneś wiedzieć o Alfa Romeo Giulietta

Ten kompaktowy samochód osobowy o sportowym sznycie zajął drugie miejsce w plebiscycie na Europejski Samochód Roku 2011. A dwa lata później wystąpił w szóstej części kultowej w niektórych kręgach serii „Fast & Furious”, co upamiętniono wypuszczeniem sześciu egzemplarzy limitowanej edycji tego auta. Co jeszcze warto wiedzieć o Alfa Romeo Giulietta?

Samochód jest następcą modelu 147, a jego pierwsza partia zeszła z taśmy montażowej włoskiego Fiata w 2010 roku. Proponowaną nazwę „149” chciano początkowo zmienić na „Milano”, jednak po zamknięciu fabryki w Mediolanie szybko przemianowano auto na „Giuliettę”, nawiązując tym samym nie tylko do romantycznej historii spisanej przez Szekspira, ale także do limuzyny z połowy XX wieku. Nawiązania do tej ostatniej widoczne są także w stylistyce, choć zauważyć można też inspiracje modelem 8C Competizione z 2006 roku, zwłaszcza w przedniej części samochodu.

Cechy charakterystyczne

Od momentu prezentacji Alfa Romeo Giulietta przeszedł kilka liftingów, a najnowsza wersja objawia jeszcze bardziej sportowy charakter. To, co pozostaje niezmienne, to m.in. pięciodrzwiowe nadwozie typu hatchback, 60-litrowy zbiornik paliwa, napęd na przednie koła i wymiary: 4350 mm długości, 1800 mm szerokości i 1460 mm wysokości przy rozstawie osi wynoszącym 2630 mm. Sześciobiegowa skrzynia biegów występuje w wariancie zarówno manualnym, jak i automatycznym.

W zależności od wersji masa własna auta wynosi od 1355 kilogramów wzwyż, a pojemność bagażnika – od 350 do nawet 1045 litrów. Wyjątkiem są modele napędzane LPG, gdzie bagażnik ma tylko 275 litrów, za to zbiornik na paliwo dysponuje dodatkowymi 38 litrami.

Co pod maską?

Jeżeli chodzi o silnik, to w Alfa Romeo Giulietta spotkać można zazwyczaj benzynowy lub Diesla, który występuje w wersji o parametrach 1.6 JTDm i 105 KM oraz 2.0 JTDm i 140 lub 170 KM. W przypadku benzyny mówić można o silniku 1.4 16V turbo z mocą 105, 120 lub 170 KM i wariancie 1.75 16V turbo o mocy 240 koni mechanicznych. Ten ostatni zaprezentowano podczas targów motoryzacyjnych w Genewie w 2014 roku. Cechuje go też 340 Nm momentu obrotowego, a w porównaniu z poprzednią wersją zmieniła się również głowica i układ dolotowy.

Na wyposażeniu

– Alfa Romeo Giulietta występuje w aż sześciu wersjach wyposażenia, jednak już w standardowym znaleźć można wiele przydatnych funkcji – dowiadujemy się u autoryzowanego dealera ADF Auto we Wrocławiu. Oprócz sześciu poduszek powietrznych, ABS i automatycznej dwustrefowej klimatyzacji w standardzie znajdują się m.in. także elektroniczna blokada dyferencjału Q2, system gaszenia silnika Start&Stop czy komputer pokładowy z ekranem dotykowym. Zdalnie sterowany zamek centralny, elektrycznie sterowane szyby, regulacja kierownicy na dwóch płaszczyznach oraz wysokości foteli to też oczywistość. Warto zwrócić uwagę na system zmiany charakterystyki jazdy, w którym można przełączać się między trzema trybami (Dynamic, Normal i All Weather – stąd też nazwa, „DNA”) różniącymi się zestrojeniem parametrów pedału gazu, siły wspomagania układu kierowniczego i pracy elektronicznego programu stabilizacji (ESP).
Oceń artykuł (3)
4.0
Komentarze
Dodaj komentarz