Artykuł sponsorowany

Wszystko co chciałbyś wiedzieć o instalacji LPG

Wszystko co chciałbyś wiedzieć o instalacji LPG

Instalacja LPG w samochodzie stosowana jest przez kierowców coraz chętniej ze względów ekonomicznych. Często bowiem słyszymy o rosnących cenach za benzynę czy ropę, a w porównaniu do nich gaz LPG jest po prostu o połowę tańszy. Można zatem powiedzieć, że pokonując autem ten sam dystans, tracimy mniej pieniędzy. Zajmując się tym tematem, sprawdzamy wszystkie najistotniejsze kwestie dotyczące instalacji LPG w samochodzie.

Co oznacza skrót LPG?

Pod tym krótkim określeniem kryje się anglojęzyczna nazwa Liquefied Petroleum Gas, czyli ciekły produkt, którego głównym składnikiem jest propan-butan. Mieszanka ta stosowana jest jako jeden z rodzajów paliwa używanych w samochodach osobowych, a jego standardowa liczba oktanów znajduje się w przedziale 90-120.

Z jakich elementów składa się instalacja LPG?

Cały układ paliwowy w samochodzie, który związany jest z instalacją LPG zbudowany jest z kilku elementów, do których należeć obowiązkowo powinny:

  • Zbiornik - Jest to stalowy pojemnik w którym przechowywane jest zatankowane przez nas paliwo
  • Parownik - Jest to element, który nie tylko zmienia LPG ze stanu ciekłego w stan gazowy, ale także zmniejsza jego ciśnienie
  • Wtryskiwacz - Jak sama nazwa wskazuje, zadaniem tego elementu jest wtryskiwanie czy też dozowanie gazu LPG do kolektora (oczywiście w odpowiednio ustalonej ilości).
  • Jednostka sterująca - Ten element sprawuje kontrolę nad ilością paliwa, które wtryskiwane jest do kolektora oraz tworzy odpowiednią mieszankę LPG
  • Wielozawór - Ten element to nic innego jak swego rodzaju kontroler poziomu paliwa, które znajduje się w zbiorniku. Wynosić ono powinno nie więcej niż 80% całej pojemności danego zbiornika i właśnie w tym pomaga nam wielozawór
  • Filtr fazy ciekłej - Jest to filtr, który zatrzymuje zanieczyszczenia mogące znaleźć się w płynnej formie gazu LPG
  • Filtr fazy lotnej - Ma on podobną funkcję do wyżej wymienionego filtra, z tą jednak różnicą, że zatrzymuje on zanieczyszczenia gazu LPG w fazie lotnej
  • Wlew paliwa - Ostatni, aczkolwiek niezbędny element całej instalacji LPG, bez którego niemożliwe by było zatankowanie samochodu.

Podział instalacji LPG

Instalacja LPG w samochodach dzieli się na kilka generacji takich jak:

  • LPG I generacji - Najstarszy typ instalacji LPG, który nie jest sterowany elektronicznie.
  • LPG II generacji - Podobna do poprzedniej instalacja LPG, która posiada już możliwość sterowania elektronicznego.
  • LPG III generacji - Jest to system, który stosuje się w samochodach posiadających wielopunktowy wtrysk paliwa.
  • LPG IV generacji - Stosowany w samochodach z systemem EOBD posiadający zawory sterowane elektronicznie. Zasilany jest on przy pomocy gazu w postaci lotnej.
  • LPG V generacji - Podobnie jak wcześniejszy, instalację tą stosuje się w pojazdach z systemem EOBD. Oprócz tego samochody z tą generacją LPG muszą być wyposażone w katalizator, sondę lambda oraz wtrysk paliwa. Oparty jest on na systemie sekwencyjnego wtrysku gazu LPG w formie ciekłej.

Jak założyć instalację LPG w naszym samochodzie?

Wszystkie sprawy związane nie tylko z montażem, ale również naprawami systemu instalacji LPG w naszym samochodzie zlecić możemy pracownikom firmy Gaz Marko.

Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz