Artykuł sponsorowany

Whiteboard animation - nietypowa reklama, która zapada w pamięć

Whiteboard animation - nietypowa reklama, która zapada w pamięć

Reklamy otaczają nas z każdej strony. Powoli odbiorcy przestają zwracać uwagę na typową reklamę outdoorową, taką jak billboardy i bannery. Te w telewizji są nużące i wtórne, więc w tym czasie przełączają na inny kanał. Coraz bardziej kreatywni specjaliści od marketingu proponują nowe i nietypowe rozwiązania. Jednym z nich jest whiteboard animation - na czym polega i w jakim biznesie się sprawdzi?

Ambient marketing

Ambient marketing to wszelkie nietypowe formy reklamy, w których liczy się nie tylko ich treść, ale interakcyjność z otoczeniem, oryginalne zastosowanie nośników czy wykorzystanie nowych technologii. Jest to obecnie jeden z najlepszych typów wspierających reklamodawców i działy PR w przedsiębiorstwach.

Whiteboard animation świetnie sprawdzi się w takiej odsłonie marketingu i próbie dotarcia do klienta. Może być doskonałą reklamą interakcyjną, a także wspierać możliwości urządzeń elektronicznych. Jeśli w dziedzinie marketingu jesteśmy konserwatystami, whiteboard animation to także przepis na skuteczną reklamę video w tradycyjnym tego słowa znaczeniu - przeznaczoną na potrzeby telewizyjnych bloków reklamowych i na platformy streamingowe.

Whiteboard - na czym polega?

Whiteboard animation to połączenie filmu animowanego z rozrysowywanym na żywo strumieniem świadomości podczas prezentacji. Polega ona na tym, że widzimy biały ekran i powstające na nim "na naszych oczach" rysunki dopowiadające lub podkreślające słowa lektora. Grafiki te mogą być statyczne albo dynamiczne. Mogą wyglądać jak pozorny chaos albo dzielić tablicę na części, by zaprezentować kolejne etapy. Kolorowe albo czarno-białe, z detalami czy proste - wszystko zależy od potrzeb i celu, jaki chcą osiągnąć zleceniodawcy.

Warto dobrać do animacji odpowiednią muzykę, w której rytm odbywa się proces rysowania. Ważny jest też lektor - jego głos i sposób wypowiadania słów, a także tekst, który czyta. Musi on współgrać z animacją, a nie ją dominować. Zazwyczaj czytany tekst może być odtworzony bez obrazu i powinien być wtedy tak samo zrozumiany - dzieje się tak dlatego, że rysunki mają służyć wyłącznie zapadaniu w pamięć informacji i ich ewentualnemu pogłębieniu.

Do jednych z najlepszych twórców whiteboard animation w Polsce należy Katarzyna Kapica Doodlestudio.tv. Wysokiej jakości wykonanie i terminowość, a także dobrze sprecyzowana grupa docelowa to najważniejsze cechy, jakie powinny charakteryzować firmę specjalizującą się w wykonywaniu animacji.

Jaka jest grupa docelowa i kto powinien to wykorzystać?

Whiteboard animation powinien być wykorzystywany w PR wewnątrz organizacji - w działach HR czy przez kadrę kierowniczą, aby pomóc zrozumieć pracownikom strategię i przyszłe działania firmy. Świetnie nadaje się też jako reklama internetowa - szczególnie, jeśli grupą docelową są młodzi ludzie. To oni, świetnie czujący się i posługujący się na co dzień kulturą obrazkową będą najbardziej podatnymi na tę formę reklamy odbiorcami.

Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz