Artykuł sponsorowany

Wady i zalety składania hurtowych zamówień na artykuły biurowe

Wady i zalety składania hurtowych zamówień na artykuły biurowe

Zapotrzebowanie na artykuły biurowe czy papierowe jest bardzo wysokie w firmach, zwłaszcza wśród przedsiębiorstw zatrudniających większą ilość pracowników. Jest to kwestia naturalna i nie ma ku temu wątpliwości. Często w takich sytuacjach zapada decyzja o tym, aby dokonywać potrzebnych zakupów na wspomniane towary bezpośrednio od producenta, w ilościach hurtowych. Czy faktycznie jest to dobre rozwiązanie, które sprawdzi się w każdym przypadku? Sprawdźcie sami!

Zalety składania zamówień w hurtowniach

Artykuły biurowe, jak notesy, teczki czy obwoluty zużywają się bardzo szybko, w związku z tym, zapotrzebowanie na nie jest duże. Nikt z nas nie lubi doświadczać sytuacji, kiedy otwiera magazyn i okazuje się, że brakuje w nim potrzebnego segregatora, czy clipboarda, który niezbędny jest na ważne spotkanie. Jeśli złożymy zamówienie w ilości hurtowej, towarów starczy nam zdecydowanie na dłuższy okres, więc nie będziemy musieli stale kontrolować stanów magazynowych i tracić czasu na zamawianie produktów. Istotna jest tutaj również kwestia finansowa. Producenci oferują znacznie lepsze ceny za artykuły papiernicze i biurowe niż te dostępne w lokalnych sklepach czy marketach. Łatwiej w takim miejscu wynegocjować również ewentualną zniżkę przy dłuższej współpracy, co dodatkowo działa na plus. Warto zwrócić uwagę także na koszt transportu. Przy detalicznych zamówieniach za każdym razem musimy opłacać kuriera, co w skali roku może stanowić sporą sumę. Przy zamówieniu hurtowym ponosimy opłatę wyłącznie raz. Jest to aspekt często pomijany, jednak niezaprzeczalnie to dodatkowa korzyść. Co więcej, możemy zasięgnąć porad specjalistów odnośnie do wyboru najlepszej jakości asortymentu biurowego i wybrać spośród wielu opcji.

Wady hurtowych zamówień

Jednak jak w wielu przypadkach i to rozwiązanie nie jest bez wad. Składając zamówienie na artykuły biurowe w ilościach hurtowych, nie mamy bezpośredniego wpływu na to, jakie warianty poszczególnych produktów zostaną nam dostarczone. Mimo że nie dla wszystkich osób odgrywa to ważną rolę, jest to pewna wada. Co więcej, przy zakupie dużej ilości notesów, teczek czy clipboardów, nie jesteśmy w stanie sprawdzić każdego egzemplarza w momencie dostawy, więc nie możemy tym samym sprawdzić, czy jest on uszkodzony. Niestety przy tego typu asortymencie biurowym nawet podczas transportu może dojść do drobnych zniszczeń, a zwrot czy reklamacja powinny zostać dokonane w określonym terminie. Oczywiście u zaufanego producenta tego typu artykułów, jak na przykład Ledar z województwa podkarpackiego możemy liczyć na pomoc życzliwych konsultantów, jednak niektórych przepisów nie przeskoczymy.

Reasumując, składanie zamówień na artykuły biurowe i papiernicze w ilościach hurtowych u producentów to dobre rozwiązanie. Mimo że ma swoje wady, to zalet płynących z tej opcji jest znacznie więcej. W ten sposób możemy zaoszczędzić pieniądze oraz mnóstwo czasu potrzebnego na robienie detalicznych zakupów.

Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz