Materiał Partnera

W jaki sposób należy zakładać nową firmę?

W jaki sposób należy zakładać nową firmę?

Każdy przedsiębiorca powinien wiedzieć, że założenie nowej firmy wiąże się zarówno z wypełnieniem kilku niezbędnych dokumentów różnych instytucjach jak również i zrobienia tego w bardzo dokładny sposób i w określonej kolejności. Przybliżamy nieco zasady dotyczące zakładania nowej firmy, doradzamy, jak należy zrobić to krok po kroku i sprawdzamy kto może nam w tym pomóc.

Krok pierwszy - Rejestracja działalności gospodarczej

Niemożliwością byłoby posiadanie własnej firmy bez jej rejestracji i właśnie dlatego jest to pierwszy krok, jaki musimy zrobić w tym kierunku. Zrobić możemy to zasadniczo na dwa sposoby. Pierwszym jest udanie się po prostu do określonego urzędu miasta lub gminy i złożenie tam wypełnionego oraz podpisanego formularza CEIDG-1 (dotyczący rejestracji w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej). Można również wypełnić ten formularz w formie elektronicznej, wtedy jednak również będzie trzeba udać się w ciągu 7 dni od momentu wypełnienia formularza online do urzędu miasta/gminy, aby złożyć na owym dokumencie odręczny podpis. Formularz ten powinien zawierać poza oczywiście danymi firmy również rodzaj działalność,i na jakiej obszarze działać będzie nasze przedsiębiorstwo.

Krok drugi - Księgowość

Następnym krokiem dotyczącym otworzenia własnej działalności gospodarczej jest podjęcie decyzji dotyczącej prowadzenia księgowości (informacja o tym również powinna znaleźć się w formularzu CEIDG-1). W kwestii prowadzenia księgowości możemy zdecydować się na jej samodzielne prowadzenie lub też skorzystanie ze stacjonarnego biura rachunkowego takiego jak Konto s.c., gdzie dzięki doświadczeniu właścicielek którymi są Irena Kiermaszek i Maryla Piecha uzyskamy wszelką pomoc dotyczącą prowadzenia księgowości firmy.

Krok trzeci - ZUS i Urząd skarbowy

Jeżeli chodzi o kwestie ubezpieczeniowe, to należy to oczywiście zrobić w swoim Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych, gdzie musimy złożyć jeden z dwóch dostępnych tam dokumentów, czyli ZZA, dotyczący rejestracji i opłacania tylko składki zdrowotnej lub też ZUA, który dotyczy rejestracji i opłacania wszystkich wymaganych składek. W kwestii urzędu skarbowego mamy do czynienia z decyzją dotyczącą tego, czy chcemy być czynnym płatnikiem podatku VAT, czy też nie.

Krok czwarty - Założenie konta firmowego

Posiadając własną działalność gospodarczą, ostatnim obowiązkowym krokiem przy jej rejestracji jest również założenie konta firmowego w banku. Niezależnie od tego, z oferty jakiego banku skorzystamy w tej kwestii, to obowiązkowe będzie przedstawienie dowodu osobistego oraz wpisu do ewidencji działalności gospodarczej.

Opracowanie:
Rybnik, Raciborska 30
tel. 32 422 24 00
Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz