Artykuł sponsorowany

Uszkodzony rozrząd paskowy samochodu? Wymień go w warsztacie MAR SERVICE AUTO-KOŁO

Uszkodzony rozrząd paskowy samochodu? Wymień go w warsztacie MAR SERVICE AUTO-KOŁO

Każdy samochód składa się z licznych części eksploatacyjnych, czyli takich, które mają przez producenta określoną żywotność. Tak jest w przypadku rozrządu, który jest w stanie wytrzymać około 60-150 tys. przejechanych kilometrów. Kierowcy nigdy nie mogą czekać jednak na jego uszkodzenie, czyli zerwanie. Podczas jazdy może doprowadzić to do uszkodzenia cylindrów samochodu. O czym jeszcze muszą pamiętać właściciele aut z popularnym dzisiaj rozrządem paskowym? Cenne wskazówki przekazują specjaliści warsztatu MAR SERVICE AUTO-KOŁO z Radzymina, którzy gwarantują błyskawiczną i tanią wymianę.

Przestrzegaj interwałów wymiany paska rozrządu

Rozrządy paskowe są znacznie mniej żywotne od rozrządów na łańcuchu, ale są też od nich tańsze. Nie oznacza to jednak tego, że nie są one wydajne. Świetnie spełniają one swoje zadanie w silnikach tłokowych, sterując otwieraniem i zamykaniem zaworów, co prowadzi do wpuszczania do jednostki napędowej mieszanki paliwowo-powietrznej, a wypuszczania z niej spalin. Mechanicy z warsztatu MAR SERVICE AUTO-KOŁO podkreślają, że obecnie większość starszych oraz nowych samochodów ma zamontowany pasek rozrządu. Cały układ składa się również z pompy wody, kół zębatych wału korbowego, rolki prowadzącej, rolki napinacza, paska napędu wałka rozrządu zaworów wydechowych czy też z innych mniejszych elementów.

W przypadku wyeksploatowania podzespołu często wystarczy wymienić w nim tylko pasek. Każdy kierowca powinien jednak przestrzegać czasu, w którym powinno stawić się z autem w warsztacie. Mechanik MAR SERVICE AUTO-KOŁO zaleca:

Każdy kierowca powinien przestrzegać interwałów wymiany rozrządu, które podaje producent.  Zazwyczaj do serwisu należy stawić się po około 150 tysiącach przejechanych kilometrach. Są jednak rozrządy, które należy wymieniać po 60 tys. km. Najlepsze podzespoły wytrzymać mogą powyżej 200 tys. przejechanych kilometrów. Rozbieżność ta powoduje, że najlepiej pozostawić ocenę czasu wymiany doświadczonym serwisantom. Zawsze rozrząd powinno się też wymieniać po zakupie auta używanego.

Jak wygląda wymiana rozrządu i ile kosztuje?

Koszt wymiany rozrządu uzależniony jest od tego, czy chcemy postawić na podzespół oryginalny, czy też zamiennik. W drugim przypadku mechanicy z Radzymina polecają tylko producentów europejskich, którzy oferują zestawy rozrządów w atrakcyjnych cenach i ze świetnymi parametrami technicznymi, niemalże takimi samymi, jak w przypadku części oryginalnych.

Czy kierowca musi czekać długo na auto przy wymianie rozrządu? Na ogół serwis odbywa się w kilka godzin. W tym czasie mechanik musi przeprowadzić następujące działania:

  • demontaż obudowy rozrządu,
  • odkręcenie śruby rolki napinającej,
  • demontaż rolki prowadzącej oraz napinającej,
  • montaż nowych rolek,
  • skalibrowanie pozycji wału korbowego,
  • ustawienie wałka rozrządu,
  • montaż nowego paska,
  • wymianę pompy wody.

Mechanicy MAR SERVICE AUTO-KOŁO po wymianie rozrządu sprawdzają działanie silnika w warunkach warsztatowych i podczas jazdy. Przeprowadzają również diagnostykę komputerową w celu określenia tego, czy silnik nie uległ żadnym poważniejszym awariom. 

Opracowanie:
Radzymin, Szkolna 10c
tel. 606 695 856
Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz