Artykuł sponsorowany

Usuwanie wgnieceń metodą PDR - na czym polega?

Usuwanie wgnieceń metodą PDR - na czym polega?

Kolizacja samochodowa na drodze czy stłuczka na parkingu spowodowały małe wgniecenie karoserii? A może grad zrobił wgniotki na dachu Twojego auta? Zanim oddasz swój samochód na kosztowną i czasochłonną naprawę blacharsko-lakierniczą, zorientuj się, czy możliwe jest usunięcie wgnieceń bez lakierowania. Usuwanie wgnieceń metodą PDR stało się niezwykle popularne. Na czym to jednak tak dokładnie polega? Dowiedz się.

Na czym polega metoda PDR?

PDR jest obecnie popularnie stosowaną metodą naprawy wgnieceń bez lakierowania. Polega na wypychaniu bądź też wyciąganiu niewielkich wgniotek. Wyciąganie wgnieceń bez lakierowania wykonuje się przy pomocy specjalnego, profesjonalnego kleju. Przy użyciu tego kleju oraz zaczepów wyciągane jest powstałe wgniecenie. Metoda ta stosowana jest przede wszystkim w przypadku elementów, do których mamy utrudniony dostęp. Nie wymaga demontażu poszczególnych części samochodów. Możemy także wypychać wgniecenia. Ta technika sprawdza się najlepiej w przypadkach w których do wgniecenia nie da się od strony wewnętrznej, np. w przypadku błotników, klapy bagażnika czy też drzwi. Wgniotkę wypycha się przy pomocy specjalistycznych narzędzi, które ze względu na rodzaj uszkodzenia, mogą różnić się między sobą kształtem, końcówkami czy długością. Teoretycznie jest możliwa także samodzielna naprawa niewielkich wgnieceń, jednak nie powinniśmy się jej podejmować. Może skończyć się to uszkodzeniem struktury lakieru. W takich sytuacjach zastosowanie techniki PDR nie jest już możliwe. Na rynku istnieje wiele firm, takich jak np. C.a.s.h. Sp. z o.o., której specjalizacją jest usuwanie wgnieceń metodą PDR. Warto się zdecydować na skorzystanie z tej usługi, aby w łatwiejszy, szybszy i tańszy sposób pozbyć się niepożądanych wgnieceń.

Czy warto zabezpieczyć lakier powłoką ochronną?

Powłoka ochronna stanowi najtrwalszą znaną na świecie formę ochrony lakieru. Po zabezpieczeniu na lakierze pojawia się przezroczysta, niewidoczna warstwa o grubości 2-3 mikronów. Dzięki niej, lakier jest całkowicie odizolowany od niekorzystnego działania wszelkich zewnętrznych czynników, takich jak np. rysy, promieniowanie UV, sól drogowa, kwaśne deszcze czy uszkodzenia mechaniczne. Dzięki takiej ochronie jesteśmy w stanie ograniczyć ryzyko pojawienia się zadrapań i odprysków, czego konsekwencją jest wykonanie mniej lub bardziej kosztownych napraw.

Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz