Artykuł sponsorowany

Usuwanie rdzy z karoserii samochodu

Usuwanie rdzy z karoserii samochodu

Rdza jest niesamowicie niebezpieczna dla aut. Pojawić się może ona zarówno na różnych podzespołach samochodu, jak i na samej karoserii. W drugim przypadku istotne jest stawienie się u dobrego blacharza i lakiernika, który w odpowiedni sposób powstrzyma dalszy proces korodowania, usuwając rdzę i zabezpieczając na koniec całą karoserię. Nie jest to proces łatwy, dlatego odradza się wykonywanie takiej regeneracji na własną rękę. Może to tylko pogłębić problem i doprowadzić do zarysowania lakieru.

Walka z rdzą karoserii

Rdza atakuje często takie elementy auta jak nadproża, krawędzie drzwi i klap bagażnikowej oraz silnikowej, a także fragmenty karoserii położone blisko kół. Są to zatem obszary, które szczególnie często mają kontakt z wodą i wilgocią, a także, które nie są przez kierowców dokładnie czyszczone podczas odwiedzin auta w myjniach. Na szczęście istnieją techniki, które pozwalają na usunięcie korozji karoserii bez konieczności wykonania złożonych prac blacharskich i tym bardziej bez konieczności pokrycia samochodu nową warstwą lakieru w danym kolorze.

Walka z rdzą nadwodzia przede wszystkim rozpoczyna się od analiz grubości lakieru, a także od określenia jakości materiału, z którego została stworzona karoseria samochodu. Niestety niektóre modele aut oraz ich marki wykazują szczególną skłonność do korozji. Jest tak m.in. w przypadku pojazdów standardu ekonomicznego oraz aut produkcji azjatyckiej. Ważne jest zatem, by określić przyczynę problemu oraz jego zakres. Tylko wtedy blacharze i lakiernicy mogą przystąpić do usuwania rdzy.

Odbywa się to przy użyciu specjalnych preparatów, które nakładane są na oczyszczoną i odtłuszczoną powierzchnię metalu. Związki aktywne tychże specyfików eliminują rdzę, którą należy również usunąć przy pomocy narzędzi m.in. szczotek drucianych, elektronarzędzi ściernych itp. W przypadku większych uszkodzeń – zwłaszcza krawędzi – istotne może być odtworzenie blachy. Przy mniejszych ogniskach korozji wystarczy zaś dobre wyszlifowanie powierzchni i przygotowanie jej do odtworzenia warstw lakierniczych. Te muszą być nakładane na specjalny podkład, który zagwarantuje im właściwą przyczepność. Sam lakier dobierany jest zaś tak, by nie różnił się estetyką od oryginalnej powłoki samochodu. Ważne jest m.in. odpowiednie dobranie koloru, cieniowanie oraz polerowanie.

Zabezpieczenie karoserii

Samo usunięcie rdzy oraz przygotowanie nowej powłoki lakierniczej na uszkodzonych elementach nie kończą serwisu. Każdorazowo ważne jest też zabezpieczenie całej karoserii auta przy użyciu specjalnego wosku. Jest to tania metoda ochrony nadwozia, którą można zastąpić droższymi w wykonaniu powłokami: kwarcowymi, polimerowymi czy też ceramicznymi. Ich nałożenie pozwala nawet na kilkanaście miesięcy zabezpieczyć karoserię przed wodą, wilgocią, blaknięciem, zarysowaniem, a także przed korozją i upałami. Takie powłoki ochronne dodatkowo ożywiają barwę auta, które wyglądać będzie na nowsze. Ich dużą zaletą jest też to, iż posiadają własności hydrofobową oraz samoczyszczącą.

O takie zabezpieczenie swojego auta przy usuwaniu korozji pytać zatem warto specjalistów z Warsztatu Samochodowego DANIELA URBANIAKA, który działa w Piotrkowie Trybunalskim. To tam liczyć można na tanie i błyskawiczne usługi blacharskie oraz lakiernicze.

Usuwanie rdzy z podwozia

Pamiętać należy również o usuwaniu rdzy z podwozia samochodu. W innym wypadku może ona przenieść się na elementy układu zawieszenia czy też może wnikać głębiej, docierając do przewodów spalinowych, a później nawet do elementów jednostki napędowej. Szybkie usunięcie powierzchniowej rdzy podwozia, a następnie jego zabezpieczenie to usługa, o której powinien wiedzieć każdy kierowca. Przegląd auta w zakresie wykrywania rdzy warto zlecać zaś przynajmniej raz w roku. Kierowcy najczęściej stawiają się w zakładach blacharsko-lakierniczych po zimie. 

Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz