Ulotki reklamowe – nadal skuteczne?

Ulotki reklamowe – nadal skuteczne?

Mówi się, że reklama jest dźwignią handlu. I słusznie, żadna firma nie może liczyć na napływ klientów, jeśli o to nie zadba w odpowiedni sposób. Dlatego też wielu przedsiębiorców stawia na ulotki – najprostszą i zarazem jedną z tańszych metod pozyskiwania nabywców towarów czy usług.

Strony www Strony www

Jednak w związku z tym, że obecnie pojawia się wiele różnych form reklamy, nasuwa się pytanie: czy ulotki są nadal skuteczne? Czy tak samo oddziałują na klienta jak jeszcze kilkanaście lat temu? 

Ulotka nie tak skuteczna jak dawniej, ale...

Nie da się jednoznacznie odpowiedzieć na pytanie o skuteczność ulotek reklamowych. Wszystko bowiem zależy od wielu czynników, chociażby od sposobu przygotowania. Każda firma ma inną koncepcję, co może przełożyć się na skuteczność.

Projektując ulotkę, warto pamiętać o tym, że tego rodzaju forma reklamy nieco straciła na sile oddziaływania. Spowodowane to jest faktem, że „boom” na ulotki dawno minął. Co więcej, były one rozdawane niemal na każdym kroku, w efekcie czego ludzie mają już dość tego typu nieco natrętnej reklamy. Jeśli jednak firma postara się o „inną”, wyróżniającą się wśród konkurencyjnych ulotek, prawdopodobnie spotka się z akceptacją potencjalnych klientów – do tego stopnia, że nie wyląduje ona w koszu.

Ulotka ulotce nie jest równa

Warto pamiętać, że obecnie drukarnie oferują znacznie szersze możliwości drukowania. W efekcie ulotka nie musi być biało-czarna, lecz w pełni kolorowa, zwracająca na siebie uwagę.

Do produkcji ulotek można wykorzystać np. papier kredowy. Powlekany jest cienką warstwą powstałą z mieszaniny białego pigmentu i kleju. To sprawia, że taki papier charakteryzuje się mniejszą nasiąkliwością oraz optymalną śliskością. W zależności od tego, jakie przeznaczenie ma mieć ulotka, można wybrać papier matowy lub błyszczący. Papier z połyskiem sprawi, że ulotka będzie się błyszczeć. Papier matowy sprawi, że ulotka będzie prezentować się bardziej elegancko.

Istotną kwestią, jeśli chodzi o papier na ulotki, jest gramatura. Także od niej będzie zależeć efekt końcowy. I tak, wyróżnić można:

  • 135 g/m2 – swoją grubością porównywalny jest do zwykłego papieru biurowego (mimo że ten ma tylko 70-80 g/m2); to rozwiązanie najbardziej popularne i najczęściej wybierane – także z uwagi na niższą cenę;
  • 170 g/m2 – to tzw. papier matt coated; wyróżnia się większą grubością; jest też przyjemniejszy w dotyku, wpływa tym samym na wrażenia zmysłowe klientów, co może zadecydować o skuteczności ulotki;
  • 250 g/m2 – to najgrubszy rodzaj papieru kredowego; wyróżnia się doskonałą jakością, która sprawi, że ulotki będą odbierane jako eleganckie. 

Bo liczy się projekt

Warto mieć świadomość, że o skuteczności ulotki nie decyduje wyłącznie papier. Istotne znaczenie ma również sposób przedstawienia informacji. Dlatego już na etapie projektu warto zatroszczyć się o najmniejszy nawet detal. Odpowiednia grafika, w połączeniu z dobrej jakości papierem to duet idealny, który może przełożyć się na odbiór ulotki przez klientów. 

Opracowanie:
Mateusz
Redaktor pkt.pl
Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz