Materiał Partnera

Transport międzynarodowy z perspektywy kierowcy tira

Transport międzynarodowy z perspektywy kierowcy tira

Najprościej można przyjąć, że zadaniem zawodowego kierowcy jest przewiezienie towaru z punktu A do punktu B. Niestety, nie jest to tak prozaiczna praca, jak nam się wydaje. Przede wszystkim jest to duża ilość wyrzeczeń, gotowość do jazdy w każdych warunkach i ogromna cierpliwość. Sprawdźmy, jak wygląda praca kierowcy samochodu ciężarowego.

Ciemne strony…

Po pierwsze należy pamiętać, że zawód kierowcy ciężarówki wiąże się z częstym wyjazdami, które nierzadko trwają kilka dni, a nawet tygodni, zwłaszcza jeśli jest to transport międzynarodowy. Niektórym może wydawać się, że to świetna sprawa, ale tak naprawdę po drodze nie ma czasu na zwiedzanie – jest tylko dojazd na miejsce, rozładunek i powrót. Dawniej nie było nawet systemów monitorujących spędzanie czasu za kierownicą, dlatego niektórzy pracownicy jeździli nawet dwie doby bez przerwy, byle tylko jak najwcześniej dotrzeć na miejsce. Na szczęście przepisy się zmieniły, a wraz z nimi bezpieczeństwo kierowców.

…i jasne strony

Prowadzenie ciężarówki to specyficzna praca, dla osób, które wytrzymują długi czas bez rozmów z innymi ludźmi i którzy sami potrafią sobie zorganizować życie na czas podróży – podkreśla właścicielka firmy transportowej BiK, która zajmuje się przewozem samochodów osobowych nowych i używanych, a także transportem aut terenowych oraz limuzyn. Zawsze znajdą się tacy, którym odpowiada taki styl i ma to dla nich swój urok. Dla nich kwintesencją życia jest samotna praca bez stresu, spanie o dowolnej porze bez konieczności wynajmowania apartamentu i sporadyczne spotkania z innymi kierowcami na parkingach lub stacjach benzynowych. Nie bez znaczenia jest również wysoka gaża, która rekompensuje utracone korzyści w postaci dłuższego przebywania w domu.

Oceń artykuł (1)
3.0
Komentarze
Dodaj komentarz