Materiał Partnera

Tłoczenie jako forma znakowania do celów reklamowych

Tłoczenie jako forma znakowania do celów reklamowych

Gadżety reklamowe znakowane są różnymi technikami. Każdy produkt jest inny, dlatego z osobna dobierane są najlepsze techniki jego znakowania. Jedną z najpopularniejszych form znakowania do celów reklamowych jest tłoczenie, które z pewnością jest ekskluzywnym oraz eleganckim pomysłem na reklamę swojej firmy. Sprawdźmy, na czym polega tłoczenie oraz jakie są jego zalety?

Czym jest tłoczenie reklamowe?

Tłoczenie jest techniką termodruku przy zastosowaniu matrycy przewodzącej ciepło, która umożliwia wytłaczanie wklęsłe różnych podłoży, poddających się wpływowi nacisku oraz wysokiej temperatury. Matryca najczęściej wykonywana jest z mosiądzu, a następnie montowana w maszynie tłoczącej. Pod matrycą umieszczany jest produkt, na którym ma być ona odciśnięta. Tłoczenie reklamowe najczęściej stosowane jest przy wyrobach skórzanych i skóropodobnych, takich jak: notesy, kalendarze, teczki, breloczki, portfele i pozostała galanteria skórzana. Technika ta pozwala też na nadanie opakowaniom wyjątkowego, trójwymiarowego charakteru. Metoda ta pozwala dokładnie odwzorować grafikę, a produkt można dodatkowo ozdobić folią hot stampingową, która aplikowana jest również na opakowaniach z tworzyw sztucznych, etykietach, okładkach książek czy czasopism. Folia ta pod wpływem temperatury wgrzewa się w materiał, co pozwala uzyskać kolor znakowania. Dzięki niej produkt zyskuje bardziej elegancki charakter. Wielkość znakowania uzależniona jest od możliwości i ograniczeń maszyny. Tłoczenia mogą być wklęsłe lub wypukłe. Jest to bardzo subtelna oraz elegancka forma znakowania wykorzystywana głównie w celach reklamowych.

Zalety tłoczenia reklamowego

Tłoczenie reklamowe to coraz popularniejsza forma znakowania do celów reklamowych z uwagi na wysokiej jakości efekt wizualny. Jest to oryginalny i nowoczesny pomysł na gadżet reklamowy, który pozytywnie wpłynie na odbiór naszej marki. Wytłoczony na produktach wzór jest bardzo trwały, dokładny, nie blaknie pod wpływem światła oraz nie ściera się. Dzięki tej technice możliwe jest wytłoczenie logotypu nawet na najbardziej wymagających skórach i innych powierzchniach.

Tłoczenie reklamowe to również oryginalny sposób na wyróżnienie opakowań, które zwiększają wrażenia estetyczne klientów. Stosuje się je bardzo często w połączeniu z hot stampingiem. Do wypełnienia używana jest błyszcząca folia, która daje połyskujący oraz trójwymiarowy efekt – zauważa nasz rozmówca reprezentujący firmę Conus, która jest producentem opakowań z tworzyw sztucznych oraz świadczy usługi dla sektora reklamowego, dla którego wykonuje tłoczenia reklamowe.

Ta forma znakowania charakteryzuje się stosunkowo niewielkim kosztem, który idzie w parze z eleganckim efektem końcowym.

Oceń artykuł (1)
5.0
Komentarze
Dodaj komentarz