Artykuł sponsorowany

Taksówkowy savoir-vivre

Taksówkowy savoir-vivre

Taksówka to miejsce pracy taksówkarza. Mimo że to on świadczy dla nas usługę, za którą płacimy, powinniśmy odnosić się do niego z szacunkiem i przestrzegać zwykłych zasad dobrego wychowania. Jak wygląda savoir-vivre w taksówce?

Zamówienie taksówki z klasą

Często ludziom wydaje się, że jeżeli płacą za jakąś usługę, to mogą pozwolić sobie na brak szacunku wobec usługodawcy. Nic bardziej mylnego - powinniśmy szanować każdą osobę i pracę, którą wykonuję na naszą rzecz. Tak jest także w przypadku jazdy taksówką.

Już podczas zamawiania jej możemy wykazać się znajomością savoir-vivre albo brakiem dobrego wychowania. Oprócz zwyczajowego, grzecznościowego przywitania, rozmawiajmy przez telefon... przygotowani. Musimy znać dokładny adres miejsca, w którym jesteśmy. Nazwę ulicy znajdziemy bez problemu na wielu budynkach naokoło nas. Jeśli nie jesteśmy w stanie określić numeru, pod którym stoimy, możemy wtedy opisać charakterystyczne miejsce. Lepiej też wybrać takie i po prostu do niego podejść, aby tam mieć pewność, że taksówkarz nas znajdzie, bez krążenia po całym osiedlu.

Już podczas tej pierwszej rozmowy określmy też cel naszej podróży oraz życzenia dodatkowe. Sprecyzujmy, jaka ilość osób będzie jechała, jak wygląda kwestia bagaży, a także czy jest potrzebny fotelik dla dziecka. Jest on niezbędny do zapewnienia bezpieczeństwa maluchowi. Jeśli podróżujemy ze zwierzęciem, także powinniśmy to zaznaczyć, aby auto miało zabezpieczoną tapicerkę. Jeśli pasażerem będzie obcokrajowiec, możemy poprosić, by taksówkarz był anglojęzyczny.

Wielkie wejście do taksówki

Przy wsiadaniu do taksówki, nie róbmy nic, czego nie zrobilibyśmy w swoim aucie. Przede wszystkim nie trzaskajmy drzwiami! Jest to bardzo brzydki nawyk, który świadczy o braku kultury. Usiądźmy z tyłu. Jeśli pasażerów jest więcej - z przodu powinna usiąść osoba, która będzie płacić lub jest potrzebna do wytłumaczenia, gdzie powinien zatrzymać się taksówkarz. Nie wsiadajmy do pojazdu z obrażoną miną i bez słowa - nie musimy pomagać kierowcy w ładowaniu bagaży, ale miłe słowo będzie jak najbardziej na miejscu. Pamiętajmy o zapięciu pasów.

Dobre wychowanie na trasie

Będąc w trasie zachowujmy się z szacunkiem do miejsca pracy taksówkarza.  Nie jedzmy i nie pijmy, ani nie róbmy niczego, co może zabrudzić czy uszkodzić tapicerkę. Bezwzględnie nie palmy, ani nie sięgajmy po perfumy! Niezobowiązująca rozmowa będzie na miejscu, tak samo jak i cisza. Nie rozmawiajmy przez telefon, jeśli to nie jest niezbędne - to zawsze niegrzeczne zachowanie.

Miłe zakończenie podróży

Gdy przychodzi do płatności, u taksówkarzy, takich jak Mateusz Wierzba, można płacić zarówno gotówką, jak i kartą. Niezależnie od formy płatności, mamy możliwość pozostawienia kierowcy napiwku. Jest to bardzo dobry nawyk - podziękowanie za wyjątkowo miłą obsługę. Powinno to być 10% od ceny, jaką przyjdzie nam zapłacić. Dzięki tym zasadom pozostawimy po sobie nie tylko dobre wrażenie, ale sami poczujemy się dobrze.

Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz