Materiał Partnera

Szkolenia dla pracowników służby zdrowia

Szkolenia dla pracowników służby zdrowia

Nowoczesna placówka służby zdrowia powinna funkcjonować na przejrzystych zasadach i być przyjazną dla pacjentów. Duże znaczenie w osiągnięciu tego celu ma kompetentny, dobrze przeszkolony personel.

Celem szkoleń w służbie zdrowia jest pogłębianie kompetencji personelu medycznego. Dotyczą one szeregu kwestii takich jak komunikacja z pacjentem, zarządzanie dokumentacją, opieka długoterminowa czy obsługa sprzętu medycznego. Wszystkie szkolenia są prowadzone przez specjalistów w certyfikowanych ośrodkach szkolenia zawodowego. Dzięki temu mamy pewność, że zdobyta wiedza posiada rzeczywistą wartość merytoryczną.

Obsługa pacjenta

Szkolenia z zakresu obsługi pacjenta pełnią kluczową rolę w budowie korzystnej komunikacji na linii pacjent-kadra placówki medycznej. W kursach mogą uczestniczyć pielęgniarki i lekarze, jak również rejestratorki medyczne. Wszak kontakt z pacjentem rozpoczyna się już w momencie jego wejścia do przychodni, a pierwsze wrażenie może zaważyć na dalszej współpracy. 

Personel medyczny uczy się, w jaki sposób reagować na potrzeby pacjenta, rozwija umiejętność rozmowy i zachowań asertywnych. Ma to znaczenie zwłaszcza w przychodniach prywatnych, których goście bywają nad wyraz wymagający – komentuje ekspert firmy konferencyjno-szkoleniowej Vademecum.

Zarządzanie dokumentacją

Bezpieczne dane to bezpieczny pacjent. Zmieniające się przepisy wymuszają modyfikację standardów dotyczących ochrony danych osobowych. Szkolenia dla administratorów danych w placówkach służby zdrowia objaśniają zagadnienia budowy i funkcjonowania systemów ochrony danych. Jednocześnie wprowadzają w zakres zmian, które będą obowiązywać od 25 maja 2018 r., przybliżając proces ich wdrażania. Pozyskane w wyniku kursów informacje wpłyną na ochronę dokumentacji i usprawnią proces jej przetwarzania w systemach informatycznych.

Opieka medyczna

Specjalistyczne szkolenia dla personelu medycznego obejmują rozwijanie praktycznych umiejętności, związanych ze świadczeniem usług medycznych. Uczestnicy nabywają wiedzę w zakresie udzielania pomocy doraźnej, leczenia ran czy opieki długoterminowej. Niebagatelne znaczenie ma obsługa sprzętu medycznego (np. EKG dla pielęgniarek) oraz systemów coraz popularniejszej medycyny zdalnej (tzw. telemedycyny). Kursy służą nabywaniu wiedzy nowej, ale też odświeżeniu tej już posiadanej, dzięki czemu kwalifikacje personelu mogą być utrzymywane na niezmiennie wysokim poziomie.

Marketing w sektorze medycznym

Placówka medyczna – zwłaszcza prywatna – powinna być należycie wypromowana. Duża w tym rola marketingu, który prowadzony w inteligentny sposób jest w stanie przyciągnąć do danego miejsca większą ilość pacjentów. ,,Szkolenia z marketingu są dedykowane właścicielom placówek medycznych. Pomagają w określeniu obecnego i przyszłego miejsca placówki na rynku, określeniu funkcji marketingu oraz jego organizacji, poprzez przekazanie umiejętności tworzenia strategii i planów” – tłumaczy specjalista firmy Vademecum.

Czy to się opłaca?

Ciągłe doskonalenie to recepta na osiągnięcie sukcesu zawodowego. Wyższe umiejętności przekładają się na efektywniejszą pracę, a tym samym na jej okazalsze wyniki. Bogaty pakiet szkoleń otwartych i zamkniętych sprawia, że każdy znajdzie coś dla siebie. Nie tylko pracownicy służby zdrowia, ale też przedstawiciele innych firm i instytucji publicznych.

Oceń artykuł (1)
5.0
Komentarze
Dodaj komentarz