Materiał Partnera

Sprzęt do biura – nowy czy używany? Porównanie

Sprzęt do biura – nowy czy używany? Porównanie

Wyposażenie biura potrafi być bardzo kosztowne. Wszystkie podstawowe urządzenia – komputery, ksero, drukarki – są naprawdę drogie. Szukając oszczędności, wielu przedsiębiorców wybiera urządzenia używane. Czy takie rozwiązanie to dobry pomysł? Czy lepiej kupić używany czy nowy sprzęt biurowy? Na co zwrócić uwagę podczas zakupów? Odpowiedzi poznacie czytając nasz krótki poradnik.

Urządzenia używane – wady i zalety

Największą zaletą sprzętu używanego jest oczywiście jego niska cena – kupując drukarkę lub ksero z drugiej ręki zapłacimy za nie znacznie mniej. Dzięki temu możemy sobie pozwolić na starsze urządzenia wyższej klasy, które będą dla nas lepsze niż nowy sprzęt z najniższej półki. Szeroki wybór urządzeń biurowych – nowych i używanych – znajdziemy w ofercie firmy Prooffice. To przedsiębiorstwo, które zajmuje się sprzedażą wszystkich najważniejszych urządzeń biurowych – od drukarek po oczyszczacze powietrza.

Poza zaletą, jaką jest niska cena, urządzenia używane mają też kilka wad – takie urządzenie posłużyć nam może krócej niż sprzęt prosto ze sklepu. Problemem jest też to, że decydując się na używany sprzęt, mamy ograniczony wybór – w praktyce wybieramy to, co się akurat trafi, a nie to, co jest nam naprawdę potrzebne. Jeśli prowadzimy niewielkie biuro, a nasze wymagania nie są zbyt wyśrubowane, możemy sobie pozwolić na sprzęt z odzysku. Jeśli jednak drukarka, ksero lub niszczarka ma służyć większej grupie pracowników, lepiej zdecydować się na nowy sprzęt.

Urządzenia nowe – wady i zalety

Nowe urządzenia biurowe kosztują znacznie więcej niż sprzęt używany. Jeśli nie mamy zbyt dużego budżetu, będziemy musieli zadowolić się tańszym sprzętem z niższej półki. Takie urządzenia niestety mogą nie spełniać wysokich wymagań, dotyczących na przykład czasu wydruku pojedynczej kopii. Jeśli jednak posiadamy nieco większe fundusze przeznaczone na wyposażenie biura, to nowe urządzenia będą zdecydowanie lepszym pomysłem. Przede wszystkim będą nam one dłużej służyć – to znaczy, że nie musimy się martwić, że świeżo zakupiony sprzęt szybko ulegnie poważnej awarii. Poza tym takie urządzenia najczęściej obejmuje długa gwarancja i opieka serwisowa – to daje nam poczucie bezpieczeństwa. Mamy pewność, że nawet w przypadku awarii urządzenie szybko wróci do pracy. To bardzo istotne zwłaszcza w większych firmach, gdzie cały sprzęt biurowy pracuje na wysokich obrotach. Nowy sprzęt jest droższym, ale bezpieczniejszym wyborem. Dlatego jeśli nasze wymagania są wysokie, warto zapłacić nieco więcej.

Opracowanie:
Oceń artykuł (0)
0,0
Komentarze
Dodaj komentarz