Materiał Partnera

Spotkania firmowe oficjalne i nieformalne. Gdzie je przeprowadzać?

Spotkania firmowe oficjalne i nieformalne. Gdzie je przeprowadzać?

Coraz więcej podmiotów gospodarczych zarówno tych o profilu przemysłowo-produkcyjnym, jak i usługowym decyduje się na organizowanie różnego typu spotkań firmowych w specjalnie przygotowanych do tego salach czy lokalach. Są to zarówno spotkania związane z employer brandingiem, czyli budowaniem marki pracodawcy wśród pracowników – wigilie, spotkania towarzyskie, spotkania integracyjne zespołów – jak i te bardziej oficjalne: szkolenia, konferencje, procesy rekrutacyjne czy negocjacje biznesowe.

Spotkania nieformalne

Firmowe spotkania integracyjne najczęściej mają charakter nieformalny. Jest to bardzo ważny element zarządzania zespołem i wbrew pozorom ma on duży wpływ na dobre funkcjonowanie różnego typu przedsiębiorstw. Spotkania nieformalne najczęściej są organizowane przez działy kadrowe, marketingowe oraz employer brandingowe i często są wykorzystywane – zwłaszcza przez korporacje – jako świetny rodzaj reklamy. Zdjęcia ekip pracowniczych z modnych lokali to bardzo dobry sposób na zachęcenie do złożenia CV potencjalnych pracowników. Wigilie, spotkania towarzyskie, urodziny firmy bądź innego rodzaju wydarzenia warto przeprowadzać w takich lokalach jak MiniBrowar Majer. To tam można dokonać firmowego zakupu beczek piwa, które uatrakcyjnią spotkanie. Warto zorganizować również dla pracowników degustację różnego rodzaju piw, pokaz procesu warzenia alkoholu, a także oprowadzenie po warzelni przez piwowarów.

Spotkania oficjalne

Spotkania oficjalne najczęściej dotyczą spraw rozwoju firmy. Mogą to być spotkania biznesowo-handlowe związane z negocjacjami, a także konferencje i szkolenia pracowników. Tego typu wydarzenia okolicznościowe warto urządzać w specjalnie do tego przygotowanych salach konferencyjnych. Najlepsze z nich, jak Hotel Silvia, mają takie miejsca. To właśnie tego typu miejsca są wybierane na spotkania oficjalne, ponieważ oprócz przestronnych i w pełni przystosowanych sal konferencyjnych, oferują również nocleg na bardzo wysokim poziomie, a także catering. Negocjacje biznesowe już dawno przeniosły się właśnie do hoteli. Prowadzenie rozmów z partnerami na neutralnym gruncie i w komfortowych warunkach jest dzisiaj wpisane w biznesową etykietę – sprzyja to pomyślnie budowanej współpracy. Wybierając sale konferencyjne, należy dokładnie zaplanować termin wynajmu – najlepiej dokonać tego kilka miesięcy przed wydarzeniem, ale najlepsze hotele są w stanie udostępnić miejsce w różnych sytuacjach nagłych. Sale konferencyjne powinny być jasne i przestronne, z możliwością zaciemnienia potrzebnego do przeprowadzania prezentacji interaktywnych. Ważny jest również odpowiedni sprzęt elektroniczny (tablice automatycznie wysuwane, a także rzutniki) oraz sam standard wyposażenia i aranżacji – poleca się wybierać stonowaną elegancję, która zapewni komfort, ale i także przyjazną atmosferę.

Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz