Artykuł sponsorowany

Sposoby wspierania sprzedaży produktów

Sposoby wspierania sprzedaży produktów

Każdy rodzaj handlu wymaga od właściciela biznesu poniesienia pewnych nakładów finansowych, dzięki którym możliwe będzie uzyskanie odpowiednich wyników. Dotyczy to nie tylko handlu tradycyjnego w stacjonarnych punktach sprzedaży, ale również tego, który coraz częściej jest wybierany przez konsumentów – czyli zakupów internetowych. Jak zatem zadziałać, aby skutecznie wpłynąć na wsparcie sprzedaży wybranych produktów?

Współczesna sprzedaż - charakterystyka

Obecnie firmy dostrzegają coraz większe problemy związanie z dotarciem do klientów. Przyczyną jest nie tylko dużą konkurencja, ale nasycenie rynku produktami i informacjami, które trafiają do potencjalnych odbiorców. W celu osiągnięcia sukcesu konieczne jest zadbanie o kilka elementów:

  • wyróżnienie oferty,
  • jasny przekaz,
  • dotarcie do szerokiego grona odbiorców,
  • wykorzystanie wszelkich dostępnych środków komunikacji z potencjalnymi klientami.
Specjalista z firmy Centrum Leasingu Pracowniczego Carden Sp. Z O.O. zauważa: Przedsiębiorca, który chce wspierać sprzedaż swoich produktów, powinien mieć na uwadze bardzo istotny element, jakim są ciągle zmieniające się i rosnące oczekiwania klientów. Współcześni konsumenci nie zadowalają się tym, co ludzie jeszcze kilka czy kilkanaście lat temu. Należy wyróżnić swoje produkty i sprawić, że staną się one unikalne – dodaje.

Sposoby wykorzystywane do wspierania sprzedaży produktów

Jednym z najstarszych sposobów, będącym również jednym ze skuteczniejszych, jest tak zwany e-mail marketing. Poczta elektroniczna – pomimo wielu zapowiedzi o jej zejściu na dalszy plan – w dalszym ciągu bardzo dobrze prosperuje i jest chętnie wykorzystywana przez firmy. Ponad połowa wszystkich internautów wymienia sprawdzanie skrzynki mailowej jako jeden z najważniejszych punktów podczas serwowania po sieci. Dla marketingu oznacza to możliwość wykorzystania tego faktu do wsparcia sprzedaży. Jednym ze sposobów jest zatem oferowanie klientom newslettera dostarczanego na ich skrzynki odbiorcze. Jednak, aby metoda ta mogła przynosić odczuwalne korzyści, firmy powinny umieszczać w nim nie tylko przydatne dla konsumentów informacje. Dodatkowe rabaty również są idealnym sposobem na zwiększenie zasięgów.

Innym sposobem wsparcia sprzedaży produktów są tak zwane notyfikacje Web Push. Jest to stosunkowo nowa metoda dotarcia do klientów. Wiadomości Web Push działają na zasadzie krótkich komunikatów, które bardzo często opatrzone są dodatkową grafiką oraz linkowaniem do sklepu lub bezpośrednio do wybranego produktu. Poprzez krótką oraz zwięzłą formę, odbiorca nie zastanawia się, czy przeczytać daną wiadomość – po prostu to robi.

Aktywne wspieranie sprzedaży produktów

Firmy oferujące swoje produkty w sklepach zarówno stacjonarnych, jak i internetowych mają szeroki zakres możliwości docierania do klientów. Najbardziej popularnymi i najczęściej wykorzystywanymi mogą być wiadomości mailowe czy też powiadomienia wysyłane na numer telefonu. Wśród innych wymienia się: merchandisining, eventservice. Coraz częściej firmy decydują się także na prowadzenie profili w mediach społecznościowych, gdzie umieszczane są informacje o wszelkich nowościach oraz promocjach.

Oceń artykuł (1)
5.0
Komentarze
Dodaj komentarz