Artykuł sponsorowany

Serwis maglownicy samochodowej – co warto wiedzieć?

Serwis maglownicy samochodowej – co warto wiedzieć?

Maglownica to inaczej popularna przekładnia kierownicza, która łączy drążki kierownicze obu przednik kół. Bez tego podzespołu nie można byłoby wykonywać prawidłowych ruchów obrotowych koła kierownicy. Uszkodzona maglownica wiąże się zatem z brakiem możliwości sterowania pojazdem. Większe awarie blokują bowiem układ kierowniczy, mniejsze zaś doprowadzają do nieznośnego hałasu oraz wycieków płynu.

Czy przekładnie kierownicze ulegają awariom?

Przekładnie kierownicze uznawane są za bezawaryjne podzespoły o tzw. dożywotnim okresie eksploatacji. Oznacza on, iż maglownica powinna bez usterek przetrwać do końca życia auta. W praktyce należy ją jednak serwisować po 200-400 przejechanych kilometrach. Kilkunastoletni okres użytkowania pojazdu powoduje bowiem luzy przekładni kierowniczej, a w skrajnych przypadkach również wycieki płynu.

Jeśli chodzi zaś o przyczynę uszkodzenia maglownic, przede wszystkim wymienia się nierówności i przeszkody na drodze, które w mechaniczny sposób powodują awarię przekładni. Tę wymaga się często wymieniać również po stłuczkach lub większych wypadkach. Oprócz tego przyczyną uszkodzenia przekładni kierowniczej może być zbyt częste kręcenie kołami w miejscu. Niekiedy usterki wiążą się też z użytkowaniem niskoprofilowych opon. Samochód eksploatowany m.in. na trasach wiejskich również jest narażony na uszkodzenie maglownicy.

Objawy uszkodzonej maglownicy

Objawów uszkodzonej maglownicy jest kilka. Zablokowanie koła kierownicy czy też wycieki to informacje dla kierowcy, iż przekładnia jest w bardzo złym stanie. Luzy zaś, które odczuć można właśnie na kole kierownicy, mówią zaś o tym, iż maglownica może wymagać regeneracji. Nie zawsze bowiem zachodzi konieczność pełnej wymiany podzespołu, który niestety dla niektórych marek i modeli samochodów jest drogi. Na szczęście wiele warsztatów oferuje wysokiej klasy części zamienne.

Te gwarantuje m.in. zakład Mechaniki Pojazdów Teodora Wilczackiego, przy którym działa również bogato wyposażony sklep motoryzacyjny.

Na czym polega serwis maglownicy?

Serwis maglownicy wymaga pozostawienia auta w warsztacie przynajmniej na kilka godzin. Cały proces naprawy rozpoczyna się zaś od demontażu przednich kół. Odłącza się również końcówki drążków kierowniczych od zwrotnic. Konieczne jest także rozłączenie przewodów hydraulicznych prowadzących od pompy wspomagania układu kierowniczego do maglownicy. Kolejne etapy to zaś demontaż obejm mocujących przekładnię do nadwozia oraz właściwy demontaż maglownicy.

Po dokładnych oględzinach podzespołu mechanik może poddać element regeneracji i go zamontować lub też może całkowicie wymienić maglownicę. Istotne jest przy tym to, aby zainstalować również nowe poduszki gumowe mocujące przekładnie, a także, by wypełnić układ wspomagania nowym płynem. Końcowe prace to zaś ustawianie geometrii i zbieżności kół. Wymagana jest też jazda próbna.

 

Opracowanie:
Torzym, Sulęcińska 5
tel. 661 647 500
Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz