Artykuł sponsorowany

Rodzaje reklamy zewnętrznej

Rodzaje reklamy zewnętrznej

Reklama zewnętrzna, inaczej zwana reklamą outdoorową lub out-of-home (OOH), to reklama umieszczana poza miejscem zamieszkania konsumenta. Wykorzystując proste komunikaty i symbole, umożliwia szybkie identyfikowanie i zapamiętywanie danej marki. Outdoor to nie tylko wszechobecny tzw. wielki format. Przyjrzyjmy się innym formom reklamy zewnętrznej, które z powodzeniem przykuwają uwagę klientów.

Reklama na nieruchomościach

Podstawową formą reklamy jest wyraźne oznaczenie siedziby firmy. Najczęściej na budynku lub w jego pobliżu, w dobrze widocznym miejscu, umieszcza się wyraźną, wyeksponowaną i przykuwającą uwagę nazwę firmy.

Idealnym rozwiązaniem są kasetony reklamowe. Jest to forma reklamy zewnętrznej, zwykle podświetlana, umieszczana na zewnątrz budynku, najczęściej nad wejściem. Zazwyczaj ma formę prostokąta i przyjmuje grubość kilkunastu centymetrów. Może przylegać do ściany – jest to wtedy kaseton jednostronny. Kaseton ustawiony prostopadle do elewacji, z dwustronnie widoczną grafiką, nazywany jest semaforem. Semafory reklamowe z daleka przykuwają wzrok i uwagę przechodniów, wyróżniając się z płaskiej powierzchni budynku.

Przy wejściach do budynku często lokowane są tablice reklamowe. Dzięki nim osoba szukająca danego punktu usługowego wie, że jest na miejscu, ma szansę zapoznać się z informacjami na temat firmy lub zainteresować aktualną ofertą.

Od lat znane są neony – świecące reklamy, wykonane z rurek szklanych lub ze specjalnego tworzywa. Dzięki termoplastyczności, materiały te mogą przybierać dowolne kształty. Często tworzone są z nich napisy, fantazyjnie prezentujące nazwę firmy czy lokalu usługowego. Ciekawą ofertą są reklamowe litery przestrzenne. One także z łatwością mogą przybrać nawet bardzo skomplikowane kształty i formy. Są wykorzystywane do wyeksponowania logo firmy lub innych elementów tekstowych, powiązanych z identyfikacją wizualną marki.

Jak widać jest w czym wybierać, a w podjęciu decyzji mogą pomóc profesjonaliści. Jak mówi ekspert z firmy INSMedia:

– Każdy stojący przed wyborem oznaczenia siedziby firmy, może znaleźć rozwiązanie idealnie dopasowane do swoich potrzeb. Dziś, dzięki możliwościom technologicznym i grafice komputerowej, reklama zewnętrzna ma niemal nieograniczony potencjał kreatywny.

Reklama wolnostojąca i oklejanie powierzchni

Ciekawym i efektywnym sposobem na zaznaczenie istnienia firmy są pylony reklamowe. Są to pionowe, wolnostojące bryły, często z podświetleniem. Mogą nawiązywać do charakterystycznych elementów budynku firmy. Prezentują logotypy, czy hasła reklamowe. Podkreślają prestiż firmy, witając klientów, czy wskazując dojazd do siedziby.

Kolejną formą reklamy zewnętrznej jest reklama na pojazdach. Mobile reklamowe cieszą się ogromną popularnością – mogą dotrzeć do wielu potencjalnych klientów. Okleja się je zwykle grafiką wykonaną na folii samoprzylepnej wycinanej ploterowo, bądź drukowaną cyfrowo. Metody tej używa się także do oklejania witryn.

Niełatwo wyszczególnić wszystkie możliwości i trendy w reklamie zewnętrznej. Twórcy szukają niestandardowych rozwiązań i prześcigają się w pomysłach, aby wzbudzić zainteresowanie konsumentów, a w konsekwencji zwiększyć dochody i renomę danego przedsiębiorstwa.

Oceń artykuł (1)
5.0
Komentarze
Dodaj komentarz