Artykuł sponsorowany

Rodzaje katalogów reklamowych

Rodzaje katalogów reklamowych
Katalogi reklamowe to skuteczna forma reklamy. Wiele firm doskonale zdaje sobie z tego sprawę i zawsze ma w zanadrzu kilka egzemplarzy. Warto wiedzieć, że katalogi są dostępne w wielu rodzajach. Czym się od siebie różnią i jakie są ich zastosowania? Jak dobrać katalog do profilu przedsiębiorstwa i okazji? Oto wszystko, co warto wiedzieć o katalogach reklamowych, aby zacząć z nich korzystać.

Zastosowania katalogów reklamowych

Katalogi reklamowe są obecnie spotykane w dwóch wariantach pod względem nośnika. Obok tradycyjnych katalogów drukowanych powstają także publikowane online, które można umieścić na stronie internetowej lub załączyć do mailingu. W tym tekście skupiamy się jednak na katalogach drukowanych. O ich zastosowaniach opowiada ekspert z firmy Interdruk Drukarnia & Introligatornia:

Katalogi są kierowane do klientów oraz partnerów biznesowych po to, aby zapoznać ich z ofertą. W katalogu umieszczamy wszystkie najważniejsze informacje dotyczące produktu. Bardzo ważne są także fotografie: duże, przemyślane i ukazujące proponowane produkty w atrakcyjny sposób. Katalogi można rozdawać podczas akcji promocyjnych i targów, wysyłać pocztą, dołączać do już kupionych produktów albo wręczać niezdecydowanemu klientowi, aby mógł on głębiej się zastanowić „na spokojnie”. Katalogi są też pomocne podczas szkolenia pracowników, którzy dopiero zapoznają się z asortymentem.

Wobec takiej liczby zastosowań katalogów oraz firm, które z nich korzystają, oczywista staje się potrzeba zaproponowania różnych rodzajów tych materiałów promocyjnych. Jakie są typy katalogów i jak je klasyfikujemy?

Jaki rodzaj katalogu reklamowego sprawdzi się w twojej firmie?

W zależności od tego, ile produktów chcemy prezentować i komu, będziemy potrzebowali innego katalogu. Firmy, które mają zaledwie kilka pozycji w asortymencie, zdołają zawrzeć wszystko w niewielkim katalogu reklamowym w małym poręcznym formacie. Z kolei np. marki odzieżowe, które mają mnóstwo produktów w wielu odmianach, będą potrzebowały obszernego katalogu.

Liczba stron narzuca także sposób oprawy katalogu. Im więcej stronic, tym cięższy katalog. Im większa objętość, tym solidniejsza musi być oprawa, aby materiał promocyjny był trwały. Do wyboru mamy:

  • Katalogi w oprawie zeszytowej z użyciem zszywek płaskich albo oczkowych. Muszą mieć nie więcej niż 56 stron. Liczba stron musi być podzielna przez 4.
  • Katalogi w oprawie klejonej. Można je wykonać, gdy treść obejmuje 48 lub więcej stron. W tym rodzaju oprawy kartki są wklejane w grzbiet. Okładka jest miękka, ale dość sztywna.
  • Katalogi w oprawie twardej. Można je wykonywać także od 48 stron objętości. Okładka jest zupełnie sztywna i gwarantuje najwyższą trwałość. Taki katalog pozostanie użyteczny przez wiele lat.

Wszystkie te typy katalogów można wydrukować w orientacji poziomej lub pionowej. Należy dostosować ją do tego, jak chcemy prezentować treści w katalogu.

Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz