Artykuł sponsorowany

Rodzaje bram garażowych

Rodzaje bram garażowych

Wybierają bramę garażową powinniśmy brać pod uwagę kilka czynników – przede wszystkim komfort korzystania z garażu, jak również bezpieczeństwo naszego auta. Jakiego rodzaju bramy znajdziemy w ofercie producentów i sprzedawców?

Bramy segmentowe

Wykonuje się je z kilku połączonych ze sobą, poziomych segmentów – podczas otwierania kolejne segmenty wsuwają się w prowadnicę zamontowaną pod sufitem garażu. Bramy tego typu należą do najczęściej stosowanych, głównie ze względu na swoją wszechstronność.

– W czasie otwierania brama nie wychodzi poza zarys frontowej ściany garaży, a zatem możliwe jest zamontowanie jej nawet w obiektach postawionych przed krótkim podjazdem lub bezpośrednio przy ulicy bądź chodniku – wyjaśnia przedstawiciel firmy Tom&Mar.

 Bramy segmentowe są ponadto bardzo estetyczne, wygodne w użytkowaniu i zapewniają wysoki poziom bezpieczeństwa garażu.

Bramy boczne

Pod względem konstrukcji nie różnią się wiele od bram segmentowych – główną różnicą jest fakt, że panele ułożone są pionowo i w trakcie otwierania przesuwają się na bok, wzdłuż jednej ze ścian garażu, a nie do góry. Rozwiązanie to jest stosowane wszędzie tam, gdzie ze wzglądu na pochyłość stropu lub obecność innych instalacji niemożliwe jest zamontowanie prowadnicy górnej. Jego zaletą jest fakt, że do garażu można dostać się wygodnie bez całkowitego otwierania bramy – wystarczy ją uchylić.

Bramy rolowane

Kolejny rodzaj bram podobny do segmentowych, tym razem różnicę stanowi fakt, że segmenty są znacznie cieńsze, skrzydło bramy jest wykonane nie z kilku ale kilkudziesięciu takich elementów o szerokości zaledwie paru centymetrów. Brama tego rodzaju nie jest wsuwana pod strop podczas otwierania, lecz nawijana na specjalną rolkę, którą umieszcza się nad drzwiami garażowymi. Rozwiązanie to znajduje zastosowanie w garażach, w których ze względu na zabudowanie sufitu nie da się zamontować zwykłej bramy segmentowej.

Bramy uchylne

Czasem nazywane są również bramami płytowymi, gdyż ich skrzydło wykonywane jest z jednego, sztywnego elementu, uchylającego się ku górze. Ich zaletą jest bardzo duża wytrzymałość, wadą – fakt, że podczas otwierania dolna krawędź skrzydła wychodzi poza obrys garażu. Z tego powodu bramy uchylne nie nadają się do montowania w garażu przed krótkim podjazdem, zbyt bliskie podjechanie do takie bramy i otwarcie jej skończy się uszkodzeniem zarówno skrzydła, jak  i karoserii samochodu.  

Każdy z opisanych wyżej rodzajów bram można wyposażyć w napęd, umożliwiający zdalne otwieranie i zamykanie.

Oceń artykuł (1)
5.0
Komentarze
Dodaj komentarz