Artykuł sponsorowany

Rewolucja w żurawiach wieżowych

Rewolucja w żurawiach wieżowych

Podnoszenie ładunków na duże wysokości do niedawna ograniczone było możliwościami sprzętu, ponieważ do dyspozycji pozostawał bądź stacjonarny żuraw wieżowy, bądź żurawie mobilne o ograniczonej wysokości podnoszenia. Nowoczesne mobilne żurawie wieżowe znacznie rozszerzają te możliwości.

Mobilne żurawie wieżowe – technologia przyszłości

Nowoczesne technologie budowlane pozwalają na stawianie coraz wyższych konstrukcji. Jednak dostarczanie materiałów na tak duże wysokości bywa znacznie utrudnione z uwagi na niezbędny sprzęt. Na placu budowy liczy się czas oraz bezpieczeństwo robotników, dlatego wciąż udoskonalany jest też park maszynowy, który ma sprostać nieustannie rosnącym wymaganiom. Rewolucja objęła również dziedzinę żurawi wieżowych, które nie tylko są o wiele prostsze w obsłudze i mogą być z powodzeniem sterowane przez jednego operatora, ale też mają coraz większe możliwości. Wzrastają zarówno parametry udźwigu, dzięki czemu można jednorazowo podnieść więcej, jak i zasięg urządzenia, bowiem coraz dłuższe ramię z powodzeniem sięga nawet do 60 metrów. Takie rozwiązania pozwalają na obsługę dużego obiektu bez potrzeby ciągłego przemieszczania urządzenia czy też instalowania kilku żurawi na jednym placu budowy.

Jedyny w Polsce żuraw wieżowy na kołach 

Tradycyjne żurawie wieżowe nie są nowym rozwiązaniem, bowiem ich obecność na placach budowy notuje się już od kilkudziesięciu lat. Do najnowszych osiągnięć zalicza się jednak mobilny żuraw wieżowy, który łączy w sobie zalety wielu różnych tego typu rozwiązań technicznych. Z jednej strony posiada on zalety tradycyjnego żurawia wieżowego z opcją podnoszenia ładunków na duże wysokości i przemieszczania ich w przestrzeni o dużym zasięgu. Z drugiej strony jego wyjątkowym atutem jest mobilność, bowiem umieszczony na samochodzie może być dostarczony w dowolne miejsce i zakotwiczony, zapewniając bezpieczną pracę bez potrzeby wykonywania montażu stałej konstrukcji. Dawne żurawie budowlane wymagały ciągu szyn, po których mogły się przemieszczać. Dźwig mobilny wymaga jedynie miejsca na zaparkowanie, doskonale sprawdzając się w każdych warunkach. Do najnowocześniejszych modeli zalicza się żuraw wieżowy Spierings SK1265-AT6 – jedyny taki model na kołach w Polsce i całej Europie Wschodniej. Dźwigi Spierings wykorzystywane są często wtedy, gdy ciężar przedmiotów, które są podnoszone, nie przekracza 3 ton, a promień działania to 60 m. Stanowi to ponad 80% wszystkich zastosowań dźwigów, dlatego rozwiązanie proponowane przez firmę jest uniwersalne.

Najważniejsze cechy dźwigu Spierings:

  1. obsługuje go tylko jedna osoba 
  2. jest zdalnie sterowany lub sterowany z kabiny 
  3. nie wymaga dodatkowych samochodów z przeciwwagami
  4. niektóre modele mogą pracować na prądzie dostarczonym przez budowę (ekologiczne i ekonomiczne rozwiązanie).

Mobilny żuraw wieżowy zamiast helikoptera!

Możliwości wykorzystania mobilnego żurawia wieżowego są ogromne i z pewnością znacznie wykraczają poza możliwości wszystkich innych tego typu urządzeń. Atutem jest połączenie mobilności z ogromnym zasięgiem, dzięki czemu taki żuraw z powodzeniem może wykonać pracę, do której zazwyczaj wykorzystuje się helikopter. Udźwig sięgający 1700 ton sprawia, że za pomocą tego urządzenia bez problemu można ustawić na cokole duży pomnik lub umieścić na szczycie budynku kopułę czy iglicę. Poza pracami budowlanymi dostarczany przez firmę Dźwigi i Podnośniki Podnosimy.pl żuraw wieżowy na samochodzie może okazać się nieoceniony przy montażu wielkoformatowych reklam zajmujących całe elewacje budynków, w pracach przeładunkowych oraz wszędzie tam, gdzie nie zmieszczą się lub nie mają zasięgu inne dźwigi mobilne. Atutem modelu jest też możliwość przygotowania go do pracy zaledwie w 30 minut oraz sterowanie także z powierzchni ziemi.

Oceń artykuł (1)
5.0
Komentarze
Dodaj komentarz