Materiał Partnera

Reklama zewnętrzna — jaką i kiedy warto stosować?

Reklama zewnętrzna — jaką i kiedy warto stosować?

Wiele osób decyduje się obecnie na tańszą reklamę internetową. Jest to jakiś sposób promocji, jednak warto mieć na uwadze, że nie jedyny. Okazuje się, że reklama zewnętrzna, która stosowana była jeszcze przed pojawieniem się Internetu, nadal ma się dobrze i jest doskonałą formą przekazu. Kiedy i dlaczego warto ją stosować? Jakie rodzaje reklamy zewnętrznej można wyróżnić na rynku?

Dlaczego reklama outdoorowa jest nadal popularna?


Osoby zajmujące się promowaniem produktów i usług zgodnie twierdzą, że reklama zewnętrzna jest nadal popularna z dwóch podstawowych przyczyn:

  • ma wysoką oglądalność, ponieważ ustawiona w przestrzeni publicznej jest w stanie zainteresować sporą grupę odbiorców;
  • najprościej przedstawia produkt, podpierając się nie tylko chwytliwym hasłem, ale również dobrze kojarzącymi się symbolami.

Nic zatem dziwnego, że nośniki reklamy zewnętrznej są jednymi z najstarszych, ale również najpopularniejszych środków reklamowego przekazu.

Jakie rodzaje reklamy zewnętrznej można spotkać w przestrzeni publicznej?


Chcąc wybrać odpowiedni przekaz, dobrze zapoznać się z poszczególnymi nośnikami reklamy zewnętrznej. Należą do nich:

  • reklama wielkoformatowa — jest to rodzaj, który eksponuje się na ścianach budynków lub na rusztowaniach remontowanych obiektów;
  • billboardy — to jeden z rodzajów reklamy wielkoformatowej; są to ogromne tablice, najczęściej podświetlone (jeśli nie są elektroniczne), które mają na celu prezentację oferty określonej firmy. Można je spotkać najczęściej na przestrzeniach poza miastem. Jest to doskonały sposób na przyciągnięcie uwagi kierowców, którzy pokonują określoną trasę;
  • reklama pneumatyczna — eksperci z firmy Reklamy Edeon Karolina Zaręba zgodnie podkreślają, że jest to coraz chętniej wykorzystywana forma reklamy. Co kryje się pod jej nazwą? Przede wszystkim ruchoma prezentacja oferty w postaci balonu, a także dmuchanej firmowej maskotki, która ma przyciągać wzrok przechodniów.

Wyżej wymienione rodzaje reklamy zewnętrznej są tymi, które stosuje się obecnie najczęściej. Nad innymi mają przewagę w postaci ich umiejscowienia. Okazuje się bowiem, że można je spotkać w najważniejszych częściach miast i ciągów komunikacyjnych, gdzie szansę na ich zobaczenie nie tylko piesi, ale i kierowcy. Można je zatem spotkać zarówno w centrach miast, jak i na obrzeżach, a także w centrach handlowych czy przy autostradach, na dworcach, czyli wszędzie tam, gdzie przewija się duża liczba potencjalnych klientów.

Opracowanie:
Grudziądz, Cegielniana 21
tel. 693 334 048
Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz