Artykuł sponsorowany

Reklama na telebimie, czyli dlaczego outdoor jest skuteczny

Reklama na telebimie, czyli dlaczego outdoor jest skuteczny

Plakaty, billboardy, a nawet samochody oklejone grafikami i logo – wszystko to widujemy, na co dzień. Reklama zewnętrzna to jeden z najstarszych, a zarazem najskuteczniejszych sposobów na budowanie marki w świadomości potencjalnych klientów. Jak i, co ważniejsze, dlaczego to działa? O tym piszemy w dalszej części artykułu!

Outdoor, czyli reklama zewnętrzna

Reklama zewnętrzna nie jest niczym nowym. Informowanie ludzi o możliwości zakupienia konkretnego przedmiotu lub skorzystania z usług np. karczmy istniała od początku handlu i wymiany towarów. Wiadomo, że wyglądało to zupełnie inaczej, jednak funkcja, którą miały spełniać, jest po dziś dzień taka sama. Reklama outdoorowa ma przede wszystkim zasiać ziarnko w głowach potencjalnych odbiorców. Siłą rzeczy taką reklamę w przestrzeni miejskiej czy przy drodze szybkiego ruchu obejrzą setki par oczu. To właśnie ten aspekt jest jednym z ważniejszych, w kwestii budowania świadomości marki oraz jej rozpoznawalności. 

Dzięki reklamie na telebimie umieszczonym w ruchliwej części miasta mamy ogromną szansę dotrzeć do wielu potencjalnych nowych klientów, którzy być może wcześniej nie mieli styczności z naszą firmą. Zewnętrze formy reklamy mają, więc dochodzić do jak najszerszego grona odbiorców, co jest jednocześnie jej największym plusem oraz słabością. Ciężko zmierzyć faktycznie zaangażowanie odbiorców oraz skuteczność takiej reklamy, jednak wiele badań potwierdza, że outdoor to ważny element strategii marketingowej każdej firmy. 

Rodzaje reklamy outdoorowej

Zewnętrza reklama przyjmuje naprawdę wiele różnorakich form. Można je wieszać na budynkach, rozstawiać przy drogach lub umieszczać bezpośrednio w miejskiej tkance, tak aby przechodnie mieli okazje się z nimi zapoznać. Reklama outdoorowa to w głównej mierze sporych rozmiarów wydruk, który trafia w mocno eksponowane miejsce, tak aby przekaz dotarł do możliwie jak największej liczby osób – kierowców na skrzyżowaniach, pieszych, jak i osób stojących na przystanku. Coraz częściej można oglądać barwne murale, które powstają w ramach działań marketingowych, dodatkowo upiększając miasto.  Reklama outdoorowa to przede wszystkim:

  • Billboard – najbardziej charakterystyczna forma reklamy zewnętrznej; są to duże tablice umieszczane najczęściej na ścianach budynków lub jako konstrukcje wolnostojące.
  • Citylight (CLP) – mała reklama świetlna (max. 1,2 × 1,8 m), która polega na umieszczeniu plakatu za szybą lub panelem z poliwęglanu oraz podświetlony, często spotykany na przystankach komunikacji miejskiej, ale są też wolnostojące czy umieszczone na słupach.
  • Reklama pneumatyczna – reklamy dmuchane, które można łatwo transportować; idealne, jako uzupełnienie wszelkiego rodzaju targów i wystaw.
  • Reklama wielkoformatowa – ogromne płachty z winylu rozwieszane na budynkach, które są dodatkowo oświetlane lub podświetlane.
  • Telebim reklamowy – nowoczesna forma billboardu, które wyświetlane są na ekranach LED; reklamy mają formę krótkich spotów czy animacji, które przyciągają wzrok i uwagę; nie wymagają drukowania, więc są też bardziej ekologiczne.

Bardzo ważnym aspektem każdej reklamy zewnętrznej jest jej odpowiednie oświetlenie. Dzięki temu reklama jest dobrze widoczna w nocy czy przy gorszej pogodzie. Warto wybierać, więc nośniki, które oferują dodatkowe oświetlenie, które podnosi wizualną atrakcyjność samej reklamy, jak i jej skuteczność.

Jak stworzyć dobrą reklamę zewnętrzną?

Zadanie to jest o tyle trudne, że o uwagę odbiorców trzeba walczyć z rzeszą innych firm, które również reklamują swoje usługi. Przede wszystkim należy postawić na ciekawy przekaz, który zaintryguje przechodniów – okazuje się, że przeciętnie reklamodawca ma tylko 7 sekund na złapanie uwagi osoby patrzącej na reklamę. W tej kwestii warto zaufać agencji marketingowej, której zlecimy wykonanie reklamy – małej, dużej czy na telebimie. W Inowrocławiu można zwrócić się po pomoc do PW Rekino, która jest firmą z pięcioletnim doświadczeniem w tworzeniu reklam zewnętrznych, ale nie tylko. Wykwalifikowana ekipa stworzy również ulotki, wizytówki oraz inne gadżety reklamowe na zamówienie. Dobra reklama outdoorowa jest estetyczna, a przy tym prosta. Zbyt duże nagromadzenie informacji może wprowadzić w zakłopotanie, a główny sens przekazu gdzieś się zagubi. W reklamie, jak i w wielu innych dziedzinach życia, zasada „mniej znaczy więcej” okazuje się bardzo prawdziwa. 

Oceń artykuł (1)
5.0
Komentarze
Dodaj komentarz