Artykuł sponsorowany

Reklama interaktywna i jej zalety

Reklama interaktywna i jej zalety

Im bardziej intrygująca, zaskakująca jest reklama, tym większe ma szanse, aby być zapamiętaną przez swoich odbiorców. Do spotów, które na co dzień widzimy w telewizji, słyszymy w radiu, dawno zdążyliśmy się już przyzwyczaić. Wielkopowierzchniowe bilbordy giną w miejskim krajobrazie. Dlatego przed specjalistami od marketingu stanęło wymagające wyzwanie, jakim jest zwrócenie uwagi współczesnego konsumenta. W ten sposób narodziła się reklama interaktywna.

Czym jest reklama interaktywna?

Reklama interaktywna, z angielskiego zwana interactive advertising, to nowatorska metoda, która ma za zadanie wzbudzanie ciekawości konsumenta, a jednocześnie nawiązanie z nim pewnego rodzaju dialogu. Polega ona na tym, że jej odbiorca nie jest jedynie biernym widzem, który zapoznaje się z przekazem. Ma on uczestniczyć w aktywności, jaką proponuje reklama. Zachęca go ona do wzięcia udziału w zabawie, jest obietnicą przeżycia swego rodzaju przygody. Medium tego typu reklamy może być zarówno Internet, telewizja, jak i wyświetlacz w galerii handlowej, na przystanku, siłowni, w centrum rozrywki. Jest ona także stworzona do tego, by być prezentowana na ekranach smartfonów lub laptopów.

Przykładami reklamy interaktywnej są wszelkiego rodzaju quizy, zapytania, kody QR pojawiające się na wyświetlaczach urządzeń elektronicznych, które angażują do zabawy. Wymagające dotknięcia wyświetlacza spoty – tak, aby uruchomić następną sekwencję scen lub pokazać kolejne informacje, to znakomity sposób na zainteresowanie produktem lub usługą.

Dzięki urządzeniom takim jak ekrany LED reklama ta może dotrzeć do całej masy potencjalnych klientów. W świecie, w którym na każdym kroku czyha na nas slogan czy infografika, obraz i film pokazywany za pomocą dobrej jakości wyświetlacza będzie marketingowym strzałem w dziesiątkę. Urządzania takie posiada w swojej ofercie firma AudioArt.

Zalety reklamy interaktywnej

Słusznie można sądzić, że reklama interaktywna, ze względu na swoją formę, jest dużo bardziej efektywna niż tradycyjne działania marketingowe. Dzieje się tak dlatego, gdyż:

  • jej treść jest znacznie lepiej zapamiętywana przez odbiorców
  • badania prowadzone na tym rodzajem reklamy dowiodły, że interaktywne spoty, są najczęściej oglądane od początku do końca, o co trudno w przypadku standardowej prezentacji produktu
  • konsument, czując się zaintrygowany propozycją dialogu, chętnie dotyka ekranu czy spogląda na telebim, co w ogólnym rozrachunku powoduje skuteczne zbudowanie świadomości marki wśród docelowej grupy klientów
  • może być wyświetlana w miejscach, gdzie codziennie przebywają setki osób – zarówno w miejscach publicznych, na ulicach czy w sklepach

Obecnie uważa się, że reklama interaktywna, to reklama przyszłości. Trudno się z tym nie zgodzić. Jest to nowatorska, ale świetna metoda promocji marki, produktów firmy czy świadczonych usług.

Oceń artykuł (1)
5.0
Komentarze
Dodaj komentarz