Materiał Partnera

Regeneracja rozrusznika- dlaczego warto zdecydować się na takie rozwiązanie?

Regeneracja rozrusznika- dlaczego warto zdecydować się na takie rozwiązanie?

Kupno nieużywanego rozrusznika do auta wiąże się z wydatkiem rzędu 1000 złotych. Jest to taka część samochodowa, która stosunkowo szybko ulega eksploatacji. W przypadki usterki rozrusznika nie trzeba na szczęście od razu przygotowywać się na zakup nowego. Stary element można poddać  regeneracji w profesjonalnym serwisie. Dlaczego usługa tego typu cieszy się tak dużym zainteresowaniem?

Awaria rozrusznika- jakie są objawy?

Problemy z uruchomieniem auta, wolny rozruch silnika i dziwny hałas dobiegający spod maski to pierwsze objawy tego, że z naszym rozrusznikiem dzieje się coś niedobrego. W takim przypadku warto zdecydować się na diagnostykę. Należy sprawdzić stan naładowania akumulatora oraz zbadać, czy przewody rozrusznika są odpowiednio zamocowane i dokręcone. Rozładowany akumulator może być przyczyną źle działającego rozrusznika, podobnie jak luźne przewody, które pogarszają jego pracę. Awaria rozrusznika może być spowodowane także zużyciem się części, które go budują. Do elementów, które podlegają najszybszej eksploatacji specjaliści zaliczają szczotki węglowe, łożyska i tulejki.

Na czym polega regeneracja rozrusznika?

Jak informuje specjalista z firmy Elektromax, która specjalizuje się w regeneracji rozruszników i alternatorów – zabieg tego typu polega na naprawie lub wymianie uszkodzonych części rozrusznika i przywróceniu go do stanu fabrycznego. W pierwszej kolejności rozrusznik musi zostać wyjęty z samochodu, po czym trafia na warsztat. Serwisanci dokonują dokładnej analizy urządzenia w celu odnalezienia nieprawidłowości, które zaburzają lub uniemożliwiają jego pracę. Następnie rozrusznik zostaje rozebrany na części, dokładnie oczyszczony, a jego obudowa poddawana jest piaskowaniu i malowaniu. Jeżeli szczotki węglowe uległy zużyciu, specjaliści wymieniają je na nowe. Żeby wszystkie elementy dobrze ze sobą współgrały, należy jednocześnie odpowiednio dopasować komutator wirnika do zamontowanych szczotek. Robi się to poprzez toczenie i szlifowanie. Sam wirnik także poddawany jest dokładnej kontroli. Mogą bowiem wystąpić przerwy w jego uzwojeniu bądź uszkodzenie izolacji. Spalenie wirnika oznacza konieczność wymiany tej części na nową. Serwisanci badaniu poddają również najmniejsze elementy rozrusznika takie jak tulejki i łożyska. Po zbadaniu całości, rozrusznik zostaje na nowo złożony. Następnie specjaliści testują jego działanie przed ponownym umieszczeniu go w samochodzie. Koszt regeneracji rozrusznika wynosi od 100 do 400 złotych, zależnie od przyczyny usterki. Jest to rozwiązanie dużo bardziej korzystne dla kierowców pod względem finansowym niż zakup zupełnie nowej części.

Opracowanie:
Siedlce, Brzeska 188
tel. 603 135 833
Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz