Artykuł sponsorowany

Regeneracja przekładni kierowniczej – czy naprawa maglownicy jest możliwa?

Regeneracja przekładni kierowniczej – czy naprawa maglownicy jest możliwa?

Stuki w aucie podczas skręcania, nietrzymanie toru jazdy to jedne z najczęstszych problemów w pojazdach, które mogą świadczyć o problemie z maglownicą, czyli niczym innym jak przekładnią kierowniczą. Czy przekładnie kierownicze można skutecznie naprawić? Na czym polega skuteczna naprawa uszkodzonej maglownicy?

Dlaczego sprawna maglownica w aucie jest ważna?

Przekładnia kierownicza odpowiada za prawidłowy skręt kół, utrzymywanie właściwego toru jazdy. Różne sytuacje losowe, wyboje na drodze, progi zwalniające i nieumiejętne poruszanie się po nich sprawiają, że niektóre podzespoły w aucie zużywają się szybciej, niż zakładają dane producenta części samochodowych. Ten problem dotyczy również maglownicy. Chcąc zlikwidować nadmierne luzy, nieprawidłowości w jej funkcjonowaniu należy przekładnię kierowniczą poddać regeneracji. Pozostawienie wadliwie działającej przekładni kierowniczej, zwiększające się luzy na maglownicy utrudniają jazdę z większymi prędkościami. Auto jest coraz mniej stabilne, „nie trzyma” się drogi. Obserwując takie zachowania auta, trzeba maglownicę albo naprawić, albo wymienić. Wymiana to wydatek rzędu kilkuset złotych. Specjaliści zajmujący się na co dzień remontem pojazdów mechanicznych takich jak Firma Remontowo-Handlowa Izomag, odradzają stosowanie tanich zamienników niewiadomego pochodzenia chińskiej produkcji. Od sprawności maglownicy w aucie zależy nie tylko własne bezpieczeństwo jazdy, ale zdrowie i życie pozostałych użytkowników drogi. Kary za spowodowanie wypadku w wyniku poruszania się niesprawnym autem są bolesne, dotkliwe i naprawdę nie warte ryzykowania swoim i cudzym zdrowiem.

Jak przebiega regeneracja przekładni kierowniczej?

Poddanie maglownicy regeneracji pozwala nie tylko odzyskać pełną sprawność przekładni kierowniczej, ale również zaoszczędzić spore ilości gotówki i czasu. Zamawiając części oryginalne, musimy liczyć się z tym, że na jakiś czas auto zostanie wyłączone z obiegu.

Początkiem prac regeneracji przekładni kierowniczej rozpoczyna mycie rdzenia z nagromadzonego nagaru i błota. Czynność ta przeprowadzana jest pod dużym ciśnieniem, najlepiej w specjalnie do tego celu przeznaczonym urządzeniu natryskowym. Po wyczyszczeniu układu demontowane są osłony i końcówki drążków, przy czym ważną czynnością jest tu dopilnowanie zabezpieczenia otworów przekładni.

Po demontażu następuje druga faza czyszczenia przekładni z zastosowaniem urządzeń rota-wibracyjnych, które nie tylko usuwają wszelkie zanieczyszczenia, zalążki korozji, ale także wygładzają powierzchnię przekładni. Tak przygotowane urządzenie podlega demontażowi właściwemu i ponownemu czyszczeniu, w tym przypadku ultradźwiękami. To najskuteczniejsza metoda usuwania zalegającego brudu z trudno dostępnych miejsc w środku rdzenia. Dopiero po tym etapie następuje proces regeneracji listew maszynowo z zastosowaniem taśm różnej gradacji. Poprawność przeprowadzenia procesu obróbki listew jest sterowana komputerowo. Nim zregenerowana maglownica będzie montowana w pojeździe, musi być poddana ponownemu myciu ultradźwiękowemu. Zregenerowana przekładnia kierownicza poddawana jest testom pneumatycznym i hydraulicznym celem zbadania poprawności i skuteczności przeprowadzonego procesu regeneracji maglownicy.

Opracowanie:
Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz