Artykuł sponsorowany

Regeneracja podzespołów samochodu

Regeneracja podzespołów samochodu

Każda część naszego samochodu osobowego jest bardzo ważna. O każdy element należy w odpowiedni sposób dbać. Najskuteczniejszym sposobem na pielęgnację swojego pojazdu jest odwiedzanie najlepszych warsztatów samochodowych zajmujących się regeneracją podzespołów samochodowych. Pamiętaj, że jest to ważne również przy okresowych testach w okręgowych stacjach kontroli pojazdów.

Naprawa silnika?

Wiele mitów dotyczy naprawy silnika. Osoby, które nie znają się na branży samochodowej, twierdzą, że uszkodzony silnik w większości przypadków musi zostać wymieniony na całkiem nowy bądź w pełni sprawny, nawet jeśli używany. Nic bardziej mylnego – silnik można naprawić poprzez odpowiednią regenerację. Nie dokonasz tego jednak w zwykłym zakładzie motoryzacyjnym – wybieraj tylko renomowane warsztaty, takie jak Auto Szlif. W. Piotrowicz, o ugruntowanej pozycji i wieloletnim doświadczeniu. W przypadku naprawy silnika ważne jest wybranie właśnie takiej firmy, która specjalizuje się głównie w regeneracji podzespołów samochodowych. W przypadku uszkodzeń silnika ważna jest kalkulacja rozmiaru uszkodzenia – w przypadku braku odpowiedniego funkcjonowania większości elementów, będziesz musiał wybrać opcję wymiany silnika. Warto jednak pamiętać, że silnik nie działa często poprawnie przez uszkodzenie jednego konkretnego elementu. Stopień zużycia jednostki napędowej może mieć bardzo różny zakres i wymagać małej lub średniej naprawy bądź regeneracji – często prace obejmują przywrócenie sprawności głowicy oraz wymianę pierścieni tłokowych.

Regeneracja silników spalinowych

Silniki spalinowe składają się z wielu zespołów i podzespołów. Najważniejszymi układami są układ korbowy, układ rozrządu, układ zasilania oraz układy smarowania, chłodzenia, rozruchu i zapłonu. Najczęstsze prace związane z regeneracją silników spalinowych obejmują regenerację kadłuba silnika. Bardzo często wymagany jest szlif cylindrów, tulejowanie czy osiowanie podpór wału korbowego. Sam wał korbowy również bardzo często ulega usterkom, które wymagają szlifu (np. polerowania czopów korbowych czy sprawdzenia geometrii korbowodów). Kolejnym zespołem często wymagającym regeneracji są głowice. Wykonane są one z żeliwa lub ze stopu aluminium, a ich zastosowanie jest różnorodne: wyróżniamy głowice do silników dwusuwowych, czterosuwowych, górnozaworowych, dolnozaworowych czy tych z zapłonem iskrowym bądź samoczynnym. Jeśli chodzi o regenerację głowic, prace warsztatowe obejmują: sprawdzenie głowicy (czy nie jest pęknięta), obróbkę gniazd zaworowych nożami profilowanymi i szlifowanie tarczami diamentowymi, wymianę gniazd zaworowych, szlif zaworów wszelkiego typu, a także wymianę uszczelniaczy czy luzów zaworowych. Przy wyborze firmy zajmującej się regeneracją silników spalinowych i naprawą silników warto kierować się również dodatkowym zakresem usług, które ona oferuje: jeśli zajmuje się usługami tokarskimi i frezarskimi, możesz mieć pewność, że zatrudnia najlepszych fachowców.

Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz