Artykuł sponsorowany

Regeneracja czy wymiana tłoków w silniku samochodowym?

Regeneracja czy wymiana tłoków w silniku samochodowym?

Najbardziej charakterystycznym i rozpoznawalnym objawem niesprawnego silnika jest zjawisko określane przez kierowców mianem dzwonienia lub klekotania zaworów. Nierówna praca silnika, zmniejszenie jego mocy oraz utrudniony rozruch to symptomy, których nie powinno się bagatelizować. W celu zdiagnozowania przyczyn dysfunkcji silnika należy udać się do warsztatu mechanicznego.

Tłoki w silniku czym są i do czego służą?

Silnik nie jest w stanie pracować, jeśli nie ma sprawnych tłoków i pierścieni tłokowych. Biorą one czynny udział w procesie zamiany energii chemicznej z paliwa na energię mechaniczną i cieplną. W komorze silnika następuje zapłon benzyny, w wyniku którego powstaje wysoka temperatura i ciśnienie. To dzięki temu zjawisku zostają wprawione w ruch. Tłoki produkowane są ze stopu aluminium i krzemu. Materiały te zapewniają wytrzymałość i odpowiednią przewodność cieplną. Tłok silnika może mieć mocowanie na piastę lub sworzeń. Składa się z denka oraz części pierścieniowej i nośnej. W zależności od przeznaczenia silnika tłoki mogą różnić się budową. Tłok zastosowany w jednostce napędowej samochodu ciężarowego będzie wyglądał inaczej niż do auta osobowego.

Co świadczy o zużyciu tłoków w silniku samochodowym?

W trakcie wykonywanej pracy tłoki, pierścienie i cylindry ulegają stopniowemu zniszczeniu i odkształceniu.

Do typowych objawów należą:

  • nieszczelności między cylindrem a tłokiem. Sygnalizowana jest białym dymem wydobywającym się z rury wydechowej podczas pracy silnika pod dużym obciążeniem,
  • brak równomiernej pracy silnika,
  • charakterystyczne dzwonienie tłoków w cylindrach,
  • czarny dym w silniku wysokoprężnym może informować o niepełnym spalaniu paliwa. Może to być spowodowane nieszczelnością między tłokiem a cylindrem, która przyczynia się do zmniejszenia ciśnienia wewnątrz.

Zużyty tłok w silniku, co z nim zrobić?

Oceny stanu technicznego silnika powinien dokonać wyspecjalizowany mechanik samochodowy. W przypadku znacznego zużycia tłoków i pierścieni tłokowych może sugerować ich regenerację lub wymianę. Firma Blus M.K. s.c. regeneruje tłoki i przetacza rowki w tłokach silnikowych. Poza tym zajmują się dystrybucją nowych, fabrycznych części do jednostek napędowych. Są specjalistami w produkowaniu pierścieni tłokowych. Od wielu lat świadczą usługi związane z naprawą i dorabianiem części do silników.

Na tym etapie musisz podjąć decyzję czy chcesz wymienić, czy remontować tłoki i pierścienie tłokowe. Z pewnością koszt w jednym i drugim przypadku będzie zdecydowanie niższy od ceny nowego silnika do samochodu. Przeprowadź kalkulację, porozmawiaj z fachowcami z Blus M.K. s.c., którzy chętnie pomogą Tobie w podjęciu dobrej decyzji.

Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz

Przeczytaj także

Wyszukaj firmy z branży