Materiał Partnera

Przeprowadzanie szkoleń z korzyścią dla firm

Przeprowadzanie szkoleń z korzyścią dla firm

Bez względu na to, czym się zajmujesz chciałbyś być najlepszy w tym co robisz albo chociaż stawać się coraz lepszy. Poświęcasz dużo czasu na pogłębianie wiedzy, czytasz przeróżne artykuły i czasopisma branżowe jednak nie przynosi to oczekiwanego efektu. Zastanawiasz się, czy sam możesz dojść do pożądanego celu, czy jednak potrzebujesz wsparcia. Istnieje wiele sposobów na podnoszenie swoich kwalifikacji, a jednym z narzędzi rozwoju zawodowego są szkolenia.

Kilka słów o szkoleniach

Szkolenia można zdefiniować jako różnorodne działania prowadzące do doskonalenia posiadanych umiejętności oraz podnoszenia kwalifikacji w wielu obszarach. Powinny być one dopasowane do własnych potrzeb oraz wpływać na wzrost efektywności wykonywanych działań i pracy. Na proces szkolenia składają się takie etapy jak:

  • ocena zapotrzebowania szkoleniowego,
  • wybór metody szkoleniowej,
  • realizacja szkolenia,
  • ocena przeprowadzonego szkolenia.

W wielu przedsiębiorstwach głównym narzędziem rozwoju zawodowego pracowników są właśnie szkolenia i kursy. Szkolenia dla pracowników mogą być przeprowadzane z partnerem zewnętrznym lub z partnerem wewnętrznym. W pierwszym przypadku oznacza to, że przedsiębiorstwo wynajmuje profesjonalną firmę szkoleniową, która od podstaw zajmie się przeprowadzeniem szkolenia oraz podniesie w ten sposób kwalifikacje zatrudnionych osób. Szkolenie z partnerem wewnętrznym wygląda nieco inaczej. Oznacza to, że w firmie występuje odrębne stanowisko szkoleniowca, który zajmuje się rozwojem pozostałej części personelu.

Czy szkolenia branżowe wystarczą?

Wiadome jest, że w firmach ważną rolę odgrywają szkolenia i kursy z danej dziedziny, w której przedsiębiorstwo się specjalizuje. Pracodawcy często zapominają, że wiele innych kwestii ma również wpływ na efektywność zatrudnionych. Jak dowiedzieliśmy się od specjalisty z firmy Fortis Ośrodek szkoleniowo-seminaryjny, warto zwrócić uwagę na to, że poza daną specjalnością należałoby rozwijać również umiejętności miękkie pracowników. Do takich sprawności zalicza się asertywność, umiejętności negocjacyjne, czy umiejętność radzenia sobie ze stresem. Handlowcy powinni wykonywać ćwiczenia związane ze swoją autoprezentacją, wykładowcy nie powinni mieć problemów z wystąpieniami publicznymi, a w pracy lekarza konieczne jest radzenie sobie w sytuacjach stresowych. Dlatego poza szkoleniami branżowymi warto podnosić swoje umiejętności w innych dziedzinach mających wpływ na naszą pracę i życie. Do tego typu szkoleń należą między innymi:

  • szkolenia z wystąpień publicznych,
  • szkolenia z autoprezentacji,
  • kursy negocjacji,
  • szkolenia z asertywności,
  • kursy radzenia sobie ze stresem.

Odpowiednio zorganizowany proces szkolenia z pewnością zaspokoi potrzeby zatrudnionych pracowników oraz pozwoli na nabycie różnego rodzaju umiejętności intelektualnych i społecznych niezbędnych do wykonania pracy.

Opracowanie:
Szczecin, Jagiellońska 86 lok. 6
tel. 91 433 53 99
Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz