Artykuł sponsorowany

Prowadzisz firmę? Lepiej zatroszcz się o środowisko pracy

Prowadzisz firmę? Lepiej zatroszcz się o środowisko pracy

Dbałość o odpowiednie środowisko pracy to nie tylko kwestia naszej woli. To obowiązek każdego odpowiedzialnego pracodawcy. Dlatego jeśli prowadzimy działalność gospodarczą, powinniśmy sprawdzać, jak wpływa ona na zdrowie naszych pracowników i środowisko naturalne. Żeby to ustalić do pomocy powinniśmy wezwać wyspecjalizowaną firmę, zajmującą się bezpieczeństwem pracy i ochroną środowiska.

Środowisko pracy

Miejsce pracy powinno być objęte szczegółową obserwacją I kontrolowane, tak by nie wpływało negatywnie na przebywających w nim ludzi. W pracy spędzamy w końcu wiele godzin – nie można dopuścić do tego, by negatywnie odbijało się to na naszym zdrowiu.

Zgodnie z obowiązującymi przepisami pracodawca oraz osoba kierująca pracownikami obowiązani są znać, w zakresie niezbędnym do wykonywania ciążących na nich obowiązków, przepisy o ochronie pracy, w tym przepisy oraz zasady bezpieczeństwa i higieny pracy. Z wykonaniem nałożonych przez ustawodawcę obowiązków wiąże się wiele spraw, w których realizacji nasza firma oferuje pomoc mówi nam ekspert z firmy Pro-Info s.c.

Żeby kontrolować środowisko pracy, niezbędne są regularne badania i pomiary czynników szkodliwych dla zdrowia. Należy zwrócić uwagę na poziom hałasu, pola elektromagnetyczne oraz czynniki chemiczne, zapylenia.

Jak przebiegają badania?

Badania środowiska pracy związane z wymogami przepisów BHP obejmują bardzo wiele różnych zadań. Pracownicy firmy prowadzącej pomiary pobierają próbki w celu zbadania poziomu stężenia pyłu i substancji chemicznych. Prowadzone są też badania narażenia na drgania mechaniczne, hałas i hałas ultradźwiękowy. Dla ochrony pracownika przeprowadza się analizę widma hałasu na podstawie której dobiera się ochronniki słuchu. W celu określenia propagacji halsu tworzone są mapy akustyczne. Badane są także pola elektromagnetyczne i wyznaczane strefy ochronne dla pracowników. Pracownicy firmy PRO-INFO zajmują się również ergonomią stanowisk pracy badając wydatek energetyczny. Sprawdzają skuteczność wentylacji i oceniają, jakie jest ryzyko zawodowe na poszczególnych stanowiskach pracy. Po dokonaniu wszystkich badań pracodawca otrzymuje rejestr czynników szkodliwych dla zdrowia występujących w jego firmie.

Dobrze się skonsultować

Żeby postępować zgodnie z przepisami, warto skorzystać z profesjonalnych konsultacji w zakresie ochrony środowiska i przepisów BHP. W ramach profesjonalnego konsultingu firma stworzy dla nas kartę oceny ryzyka zawodowego, dokona identyfikacji zagrożeń panujących w naszym przedsiębiorstwie, stworzy rejestr czynników szkodliwych i doradzi, jak prowadzić działalność zgodnie z obowiązującymi przepisami.

Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz