Artykuł sponsorowany

Prostowniki dla samochodów ciężarowych

Prostowniki dla samochodów ciężarowych

Każda firma posiadająca flotę samochodów ciężarowych, które wyruszają z różnymi ładunkami w Polskę lub na trasy międzynarodowe, powinna wyposażyć swoich kierowców w nowoczesne urządzenia, którymi są prostowniki. To one pozwalają na ładowanie akumulatorów oraz na rozruchu silnika, kiedy te odmówią posłuszeństwa. Dowiedz się, od jakiego producenta warto kupić sprzęt, i jakie powinien mieć on parametry techniczne.

Prostownik – technologia, która ratuje z opresji

Prostowniki samochodowe to niskonakładowe urządzenia elektryczne, które służą do ładowania akumulatorów, a także do rozruchu silnika. Warto przy tym wiedzieć, że są one bardzo praktyczne w użyciu i nie zabierają dużo miejsca. To dlatego każdy kierowca pojazdu ciężarowego powinien być wyposażony w tego typu sprzęt, który nie wyróżnia się również zbyt wysoką ceną. Pozwala to na szybkie przywrócenie samochodu do użytku – czekanie na pomoc drogową lub szukanie ratunku wśród innych kierowców może zająć nawet kilka godzin.

Sprzęt od najlepszego producenta

W przypadku chęci zagwarantowania swoich pracownikom odpowiednich prostowników do samochodów ciężarowych powinno się zwrócić uwagę na ofertę najlepszych rynkowych producentów. Jednym z nich jest firma Ekson, które zajmuje się produkowaniem wysokich jakościowo sprzętów dla spawalnictwa, galwanotechniki, motoryzacji czy też energetyki. Mowa tutaj o takich urządzeniach jak spawarki transformatorowe, zgrzewarki, migomaty, czy prostowniki do ładowania akumulatorów i rozruchów silników spalinowych, a także wózków widłowych. Istotną wskazówką przy wyborze dobrego producenta jest również zwrócenie uwagi na dodatkowe usługi serwisowe, a także na posiadanie odpowiednich certyfikatów jakościowych – ważne są deklaracje zgodności wydawane przez Stowarzyszenie Elektryków Polskich.

Prostowniki dla samochodów ciężarowych – dane techniczne

Dobre prostowniki dla samochodów ciężarowych – np. marki Ekson model ZPB 500 –  powinny wyróżniać się odpowiednymi parametrami użytkowymi. W przypadku akumulatorów 12 i 24 V/30 A i rozruchu silnika 550A powinny one posiadać: napięcie zasilania 50 Hz w wysokości 230 V; maksymalny prąd pobierany z sieci – 20A; znamionowy prąd rozruchowy 12/24 V – 500 A/300 A; pojemność ładowania baterii 60-250 Ah; a także klasę izolacji transformatora F oraz stopień ochrony obudowy IP20 V. Warto przy tym pamiętać, że tego rodzaju urządzenia szczególnie potrzebne są w przypadku długich, zimowych dystansów, kiedy to samochód ciężarowy musi mieć zapalone odpowiednie lampy, a także włączone systemy klimatyzujące.

Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz