Artykuł sponsorowany

Profesjonalny transport maszyn budowlanych

Profesjonalny transport maszyn budowlanych

Transport maszyn budowlanych dokonywany przez zewnętrznych przewoźników na zlecenie firm motoryzacyjnych oraz ekip budowlanych bardzo się rozwinął w ostatnich latach. Opłacalne jest bowiem szybkie przewożenie koparek gąsienicowych czy podnośników koszowych na platformach niskopodwoziowych niż wybieranie opcji samodzielnego ich dojazdu na plac budowy. W przypadku niektórych maszyn jest to również całkowicie niemożliwe.

Jakie firmy korzystają z usług transportu maszyn budowlanych?

Z usług transportu niskopodwoziowego krajowego i międzynarodowego korzystają przede wszystkim firmy ogólnobudowlane, przemysłowe oraz rolnicy. Ich maszyny dostarczane są z parkingów na place budów, co znacznie wpływa na logistykę prowadzonych inwestycji. Jest to szczególnie powszechna praktyka dlatego, że dzisiaj wiele przedsiębiorstw ogólnobudowlanych kieruje swoją ofertę do klientów nie tylko lokalnych, ale i krajowych. Niekiedy transport maszyn budowlanych dotyczy ich przewozu przez całą Polskę.

Z usług transportu maszyn budowlanych korzystają także firmy leasingowe, komisy sprowadzające koparki, ciągniki, podnośniki itp. z Niemiec, Francji czy Włoch, a także warsztaty specjalizujące się w naprawach pojazdów o większych gabarytach. Najlepsze firmy transportu maszyn budowlanych, oferują również przewóz osprzętu, urządzeń przemysłowych czy też sprzętów rolniczych. Wszystkie te konstrukcje powinny być bowiem obsługiwane niskopodwoziowymi naczepami ze specjalnymi systemami mocowania. W taką technologię wyposażona jest m.in. firma CHOMICKI, która głównie zapewnia przewozy do 24 ton.

Wyzwania przy transporcie maszyn budowlanych

Profesjonalizm przy transporcie maszyn budowlanych jest bardzo ważny z wielu względów. Jeśli chodzi o kwestie techniczne, przede wszystkim doświadczona firma zagwarantuje odpowiednią naczepę, którą powinna być platforma ładunkowa położona niżej niż poziom wózka jezdnego. Platforma ta musi zapewniać także możliwość odłączania i rozsuwania wózków w czasie przeznaczonym na załadunek i wyładunek. Bezsprzecznie naczepa powinna być również regulowana. Mowa o dostosowaniu długości ramy nośnej.

Ważne jest także zagwarantowanie odpowiedniego systemu mocowania. Stosowane są specjalne blokady, odciągi oraz zabezpieczenia powierzchniowe. Ważne jest także obliczanie masy ładunków i ich rozkładu na naczepie. Często wymagane jest zwiększenie wartości siły tarcia ładunku o podłogę nadwozia. Takie obliczenia zawsze przygotowują profesjonalni przewoźnicy maszyn budowlanych.

Ich zadaniem jest również zaplanowanie całej logistyki przewozu. Nie tylko mowa o terminowości zlecenia. Istotne jest nawet pozyskiwanie zgody na przewóz ładunku daną trasą. Nie każda droga jest możliwa do wykorzystywania jej jako szlaku transportowego dla pojazdów nienormatywnych. Zewnętrzna obsługa przewozowa jest zatem bardzo kompleksowa i dotyczy także załatwiania spraw administracyjnych z zarządcami dróg.

 

Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz