Artykuł sponsorowany

Produkty z Chin – hit czy kicz?

Produkty z Chin – hit czy kicz?

Czasy, w których chińskie sklepy oraz centra handlowe oferowały wyłącznie niskiej jakości podróbki, minęły bezpowrotnie. Chińskie produkty były z nami od zawsze, ale wielu Polaków podchodzi do nich nieufnie – dlatego większość importerów nie mówi otwarcie o ich kraju pochodzenia. Sytuacja ta zaczęła się zmieniać za sprawą chińskich sklepów internetowych takich jak AliExpress. To one pokazały, jaka siła tkwi w chińskich produktach.

Charakterystyka chińskich produktów

Produkty oferowane w chińskich sklepach są przede wszystkim adekwatnie wycenione. Kupując dany przedmiot za drobną kwotę nie możemy spodziewać się jego wysokiej trwałości. Inna sprawa, że nie jest ona zwykle potrzebna. Kupując tanio możemy pozwolić sobie na więcej. Także ryzykownych zakupów. Chińskie sklepy dają możliwość sprawdzenia danych rozwiązań na własnej skórze. Produkty, które oferują, są często bardzo pomysłowe. To nie jedyna ich zaleta. Wiele posiada jakość zbliżoną do tych opatrzonych logiem znanej marki. Np. większość bielizny jest tak czy inaczej produkowana w Chinach. Można powiedzieć, że udając się do sklepu z chińszczyzną kupujemy bezpośrednio od producenta. Niektóre z produktów o zbliżonej jakości mają wielokrotnie niższą cenę. Przekonali się o tym nie tylko użytkownicy popularnych chińskich sklepów internetowych. W obszarze zainteresowań pasjonatów chińskich wyrobów znajduje się głównie drobna elektronika, smartfony i ozdoby, ale także wkłady do maszynek do golenia, końcówki elektrycznych szczoteczek do zębów, ubrania oraz zabawki. Ich jakość nie odbiega najczęściej od tej oferowanej w innych sklepach. Cena jest natomiast więcej niż kusząca, więc jeśli nie zraża nas krzywdząca łatka, chińskie produkty nie mają konkurencji.

Chińskie centra handlowe w Polsce

Największym w Europie Środkowowschodniej centrum handlowym oferującym produkty azjatyckiego pochodzenia (głównie z Chin, ale również z Wietnamu) jest hurtownia GD Poland International sp. z o.o. mieszcząca się w Wólce Kosowskiej. Położona dwadzieścia pięć kilometrów od Warszawy zajmuje łącznie aż czterdzieści hektarów! Na tym ogromnym obszarze ulokowano sześć hal targowych oraz cztery wielkopowierzchniowe magazyny. GD oferuje nie tylko sprzedaż hurtową, ale też detaliczną, z dziesiątkami tysięcy produktów do wyboru. Trudno jest, by w tak dużym obiekcie nie znaleźć tego, po co się przyjechało. Zróżnicowana oferta ubrań, butów, torebek, zabawek dla dzieci czy drobnych AGD zadowoli nawet najwybredniejszych z nas. 

Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz